zo even kijkende naar de kaart hoort ugchelen daar als 1e ts heen te gaan dus neem ik aan dat het gaat om de hv van de "hoofdpost" die er staat en niet dan ook de ts van de hoofdpost. als die er wel staat ben ik benieuwd hoe dat zit want hij is niet gealarmeerd althans niet terug te vinden. En zo maar meerijden lijkt me dan ook overbodig, maar dat is een andere discussie die hier niet thuishoort.
en wat betreft de vrijwilligers die er zijn voor herbezetting.... dat weet men volgens mij dat je daarvoor naar de kazerne komt... dus waarom zouden die dat niet prima kunnen waarnemen?
De TS van Centrum rijd standaard mee wanneer het om een beknelling of inzet HV gaat. Dat zijn regels die zijn afgesproken vanuit hogere hand. De exacte reden daarvoor weet ik niet, maar dit gaat al jaren zo. Dit is beslist door het bestuur van de regio. Niet gewoon overbodig dus, maar waarschijnlijk bittere noodzaak. Ik gok dat de 4x4 TS'sen bepaalde bepakking missen, en dat ze daarom meekomen, maar dat weet ik niet.
Die vrijwilligers zijn onder andere voor herbezetten ja. Maar dat kost veel geld, en is niet goed voor de motivatie. De vraag is dus zeer of dat wenselijk is. Buiten dat voldeed te verlichting van de TS en HV ook niet aan de verlichting die men hebben wilden.