Ik denk dat het handiger is om geen waardeoordelen te gaan geven over het werk van de brandweer.
Goeie opmerking tegen mij. Ik was degene zeker die als eerste commentaar had op de inzet van de brandweer? Volgens mij heb ik de inzet enkel uitgelegd, en verteld waarom sommige suggesties niet gingen werken. In tegenstelling tot jij en je andere collega's, die de inzet maar onzin vonden.
Wat de media schrijft is ook lang niet altijd de waarheid, een paar maal zelf daarvan de keiharde praktijk van mogen ondervinden. Als een post herbezet word is dat niet voor niets, en zit daar een doel achter. Kun jij niet handig vinden, maar verdiep je dan eerst eens achter de werkelijke redenen.
Ja prima. Er zijn brandweermannen op TV geweest die zelf vertelde dat ze stopte met de brandweer vanwege het herbezetting dingetje. Ik ga er vanuit dat zij de waarheid spreken. Media die teksten schrijven kunnen niets veranderen aan wat een brandweerman voor de camera zelf zegt.
Tuurlijk snap ik dat herbezetting nodig is, en ik snap ook de redenen daarvan. Ik probeer alleen aan te geven dat 't niet handig is om de TS dan maar ingezet te laten. Het kost namelijk behoorlijk veel geld en het is gewoon niet nodig. Hoe moeilijk kan 't zijn? Dan kan je zeggen dat je het zo houden moet omdat 't voor de motivatie niets uit maakt, maar feit blijft dan dat 't geld kost en dat er voertuigen ingezet zijn die misschien ook elders nodig zijn. Daar kan je niet omheen.
Over dat verdiepen achter de werkelijke reden kan ik ook omkeren. Waarom hebben mensen direct hun oordeel? Hoe moeilijk is 't om te vragen of waarom het voertuiggebonden licht niet toereikend was in plaats van direct het argument als onzin en flauwekul af te schuiven?
En ga zeker geen flauwekul roepen over opleidingen van de brandweer. Ik denk niet dat jij daar een inhoudelijke mening over kunt hebben.
Dat is geen flauwekul. Pompbediende suggereert het allemaal beter te weten. Dus dan mag hij ook uitleggen hoe dat dan werkt. Als iemand zegt iets te kunnen wat voor verder iedereen onmogelijk is dan mag ik toch wel vragen daar uitleg over te geven?
Doet nog niets af dat die TS daar nog steeds terplaatse is, en ingezet staat ook voor hand en spandiensten aan de politie.
Ten tijden dat de lichtcontainer opgezet werd waren de TS'sen en de HV alweer weg gegaan. De lichtinzet heeft ook aardig lang geduurt. 2 uur later werd er nog aflossing voor gepiept.