Discussie n.a.v. filmpjes over SOPN'ers

Auteur Topic: Discussie n.a.v. filmpjes over SOPN'ers  (gelezen 23317 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 27 oktober 2013, 12:47:27
Ze gooien inderdaad alles op het EVRM. Denken ook alles beter te weten. En je kan je energie stoppen in de discussie, maar de denkwijze die 'ze' hebben krijg je er toch niet meer uit. Het leven is soms zo gemakkelijk, maar m.i. maken zij het juist moeilijker voor zichzelf. Elke keer weer die discussies...

Niettemin erg interessant en een leuk bevoegdheden spel, want het geeft je wel stof tot nadenken. >:D
If you can dream it, you can do it.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #21 Gepost op: 27 oktober 2013, 12:48:19
Heb net het hele filmpje gezien en inderdaad blijven de heren van de Kmar rustig praten. Echter had ik wat mijn kant wat meer doorgepakt. Rijbewijs moet ingenomen worden, dan heb je als het goed is de mogelijkheid om de persoon mee te nemen danwel voertuig in bewaring te nemen tot het rijbewijs getoond word (de mogelijkheid tot meenemen heb je al op grond van de wet ID). Daarnaast schermt hij met zijn belastingschuld en dat hij zich heeft uitgeschreven. Dan zou een belletje naar de douane/belastingdienst ook een mogelijkheid zijn.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Sven82

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 27 oktober 2013, 13:16:31
Wat ik niet begrijp: niet verzekerd en ze erkennen dat. Waarom is de auto nog niet in beslag genomen?

HAPRPAA

• Forum gebruiker
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #23 Gepost op: 27 oktober 2013, 13:17:30
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1214264 date=1382874499
Heb net het hele filmpje gezien en inderdaad blijven de heren van de Kmar rustig praten. Echter had ik wat mijn kant wat meer doorgepakt. Rijbewijs moet ingenomen worden, dan heb je als het goed is de mogelijkheid om de persoon mee te nemen danwel voertuig in bewaring te nemen tot het rijbewijs getoond word (de mogelijkheid tot meenemen heb je al op grond van de wet ID). Daarnaast schermt hij met zijn belastingschuld en dat hij zich heeft uitgeschreven. Dan zou een belletje naar de douane/belastingdienst ook een mogelijkheid zijn.

Ik heb net ook even die andere filmpjes van dit gezwel bekeken, ik sta echt verbaasd hoe vaak de collega's genoegen nemen met de gegevens die hij opgeeft en hoe lekker de collega's doorpakken (navragen etc). Die auto kan overigens allang vernietigd worden!

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 27 oktober 2013, 13:26:15
Ik denk dat deze persoon de collega's steeds ontzettend overbluft, waardoor ze niet doorpakken.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #25 Gepost op: 27 oktober 2013, 14:30:38
In het kader van: ik ben nog maar een aspirantje, kan iemand aan de hand van deze filmpjes eens uitwerken hoe hij/zij dit zou aanpakken (dus niet vanuit het wetboek maar vanuit de praktijk)
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 27 oktober 2013, 14:43:59
Zijn dit dezelfde lui als in het onderstaande filmpje?

http://www.youtube.com/watch?v=qinAslWpQB8

Diverse beelden uit dit filmpje zijn al besproken, maar zie hier meteen het geheel. Met een keurig optreden van de ME-ers als afsluiting.

Sven82

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 27 oktober 2013, 14:57:18
In het kader van: ik ben nog maar een aspirantje, kan iemand aan de hand van deze filmpjes eens uitwerken hoe hij/zij dit zou aanpakken (dus niet vanuit het wetboek maar vanuit de praktijk)
Staande houden 》vragen rij- en kentekenbewijs 》weigering door betrokkene 》even laten rusten en aangeven dat voertuig als niet verzekerd staat gesignaleerd 》betrokkene geeft aan dat hij geen verzekering nodig heeft want soeverein 》betrokkene wordt verdachte》voertuig in beslag 》identiteit verdachte vaststellen en ID-bewijs vorderen 》weigering verdachte 》2e vordering ID-bewijs 》weigering verdachte 》aanhouden, overbrengen verdachte 》rustig op bureau de boel uitzoeken.

Maar ik ben misschien niet zo'n heel goed voorbeeld. ;)

M@rcel

• Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #28 Gepost op: 27 oktober 2013, 15:01:03
Citaat van: -Joost- link=msg=1214327 date=1382881439
Zijn dit dezelfde lui als in het onderstaande filmpje?

http://www.youtube.com/watch?v=qinAslWpQB8

Diverse beelden uit dit filmpje zijn al besproken, maar zie hier meteen het geheel. Met een keurig optreden van de ME-ers als afsluiting.

Dit zijn sympatisanten van Anomymous en die hebben niets met de SOPN te maken....

Grtz,
Marcel

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 27 oktober 2013, 15:07:34
Citaat van: Sven82 link=msg=1214335 date=1382882238
Staande houden 》vragen rij- en kentekenbewijs 》weigering door betrokkene 》even laten rusten en aangeven dat voertuig als niet verzekerd staat gesignaleerd 》betrokkene geeft aan dat hij geen verzekering nodig heeft want soeverein 》betrokkene wordt verdachte》voertuig in beslag 》identiteit verdachte vaststellen en ID-bewijs vorderen 》weigering verdachte 》2e vordering ID-bewijs 》weigering verdachte 》aanhouden, overbrengen verdachte 》rustig op bureau de boel uitzoeken.

Maar ik ben misschien niet zo'n heel goed voorbeeld. ;)

+1