Discussie n.a.v. filmpjes over SOPN'ers

Auteur Topic: Discussie n.a.v. filmpjes over SOPN'ers  (gelezen 23315 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

owning31

• EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 27 oktober 2013, 15:33:26
Eigenlijk is het best wel lachen om dit soort filmpjes te zien.
Fantastisch om te zien hoe mensen elkaar mee kunnen nemen in zulke rare ideeën.
Lijkt me als diender wel lastig om je geduld te houden met mensen die zo doen

VKRC

• Senior gebruiker
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #31 Gepost op: 27 oktober 2013, 15:38:43
Op zich zit er wel een kern van waarheid in, doch dien je dan alles los te laten.
Dan ben je inderdaad soeverein burger....
Deze mensen laten wel hun plichten los, maar hun rechten niet....en dat kan niet.
maar ik denk niet dat ze beseffen welke impact soevereiniteit op hun leven zal hebben.....deze mensen zitten in een neerwaardse spiraal....en ik denk dat ze daar te laat achter gaan komen.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

Tony-cc

• Forum gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 27 oktober 2013, 16:09:09
Citaat van: Sven82 link=msg=1214335 date=1382882238
Staande houden 》vragen rij- en kentekenbewijs 》weigering door betrokkene 》even laten rusten en aangeven dat voertuig als niet verzekerd staat gesignaleerd 》betrokkene geeft aan dat hij geen verzekering nodig heeft want soeverein 》betrokkene wordt verdachte》voertuig in beslag 》identiteit verdachte vaststellen en ID-bewijs vorderen 》weigering verdachte 》2e vordering ID-bewijs 》weigering verdachte 》aanhouden, overbrengen verdachte 》rustig op bureau de boel uitzoeken.

Maar ik ben misschien niet zo'n heel goed voorbeeld. ;)
Tja, was mijn idee ook.
Ik begrijp echt totaal niet dat er hier zo lang mee aan-geëmmerd wordt. Met alle respect, maar geduld of niet, dit vind ik toch echt knudde optreden van de heren van de Kmar (overigens ook van die eerste controle door politie), er worden er voor véél minder meegenomen/auto in beslag etc... Daarbij, meenemen ontneemt hem ook meteen de kans om te filmen, waar het hem (volgens mij gezien zijn filmpjes allemaal) ook hoofdzakelijk om te doen is.
Tenslotte, het filmpje van Kmar, als 'cherry on the cake' na controle zonder verzekering, niet gekeurd voertuig én geen geldig (dan wel ingetrokken) rijbewijs gewoon laten doorrijden !? Met alle respect maar me dunkt dat bijscholing niet zou misstaan... (Alles had namelijk veel no-nonsener netjes binnen de lijntjes van de wet afgehandeld kunnen worden !)
Ook dit soort 'bijdragen' die dan ook nog gepubliceerd worden dragen er alleen maar min of meer toe bij dat er schijnaar maar van alles gedaan en gezegd kan worden tegen 'het gezag', en het wordt er hierdoor echt niet beter op ! (Stel je voor dat dit soort figuren zich als ratten uitbreiden binnen NL dan blijft er niet veel tijd meer over voor andere taken, gezien de tijd dat dit allemaal in beslag neemt... Althans déze aanpak.)

Dat laatste filmpje, op het malieveld met die tent, kun je die gast niet meenemen voor verstoring van openbare orde of opruiing of iets dergelijks ? (zo maar een vraag...)
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 27 oktober 2013, 16:38:14
Omdat hij vraagt om een KVI? Hij heeft nog wel een punt ook  ;D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Tony-cc

• Forum gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 27 oktober 2013, 17:05:42
Ok, maar dan nog lijkt mij 'Opdringen of door uitdagend gedrag aanleiding geven tot wanordelijkheden', (wat op het PV van dag 2 vermeld stond) ruimte genoeg geven om tot actie over te gaan...
Daarbij, er bleek dus ook geen vergunning tot demonstreren te zijn aangevraagd, dus ook geen toestemming verleend daarvoor, wat ook weer mogelijkheden geboden had, echter pas op het einde van de dag werd daar over gerept...
(Althans, wat ik er uit op maak...)
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 27 oktober 2013, 17:15:39
Citaat van: Sven82 link=msg=1214335 date=1382882238
Staande houden 》vragen rij- en kentekenbewijs 》weigering door betrokkene 》even laten rusten en aangeven dat voertuig als niet verzekerd staat gesignaleerd 》betrokkene geeft aan dat hij geen verzekering nodig heeft want soeverein 》betrokkene wordt verdachte》voertuig in beslag 》identiteit verdachte vaststellen en ID-bewijs vorderen 》weigering verdachte 》2e vordering ID-bewijs 》weigering verdachte 》aanhouden, overbrengen verdachte 》rustig op bureau de boel uitzoeken.

Maar ik ben misschien niet zo'n heel goed voorbeeld. ;)

staande houden > vragen naar rij- en kentekenbewijs > weigering door betrokkene > ID bewijs vorderen > weigeren > nogmaals lief vragen > weigeren > achterin de witte auto gaan zitten a.u.b.

Ik krijg bepaalde neigingen als ik zulk soort filmpjes zie.... :-X >:D

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 27 oktober 2013, 17:26:32
Citaat van: Tony-cc link=msg=1214385 date=1382889942
Ok, maar dan nog lijkt mij 'Opdringen of door uitdagend gedrag aanleiding geven tot wanordelijkheden', (wat op het PV van dag 2 vermeld stond) ruimte genoeg geven om tot actie over te gaan...
Daarbij, er bleek dus ook geen vergunning tot demonstreren te zijn aangevraagd, dus ook geen toestemming verleend daarvoor, wat ook weer mogelijkheden geboden had, echter pas op het einde van de dag werd daar over gerept...
(Althans, wat ik er uit op maak...)

Ho, wacht even. Allereerst bestaat een vergunning tot demonstreren niet, iedereen staat vrij om te demonstreren (grondrecht). Wel ben je verplicht je demonstratie vooraf kenbaar te maken (48/72 uur) en kan de burgemeester op basis daarvan besluiten om bepaalde eisen aan de demo te stellen of in het uiterste geval te verbieden (moet een hele zwaarwegende reden zijn).
Waar ze zich dan mogelijk strafbaar aan maken (jouw woorden) is demonstreren zonder dit vooraf te melden, dat kan afgedaan worden met een mini. Een vergunning voor een demonstratie is het grootste broodje aap verhaal wat er bestaat, formeel bestaat zoiets helemaal niet.

Hij is opdringerig, maar heeft wel een punt vwb die KVI. In mijn ogen zet hij niet aan tot wanordelijkheden, om hem daarvoor aan te houden had er ook eerst een bevel tot verwijderen gegeven moeten worden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Sven82

• Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 27 oktober 2013, 17:54:32
staande houden > vragen naar rij- en kentekenbewijs > weigering door betrokkene > ID bewijs vorderen > weigeren > nogmaals lief vragen > weigeren > achterin de witte auto gaan zitten a.u.b.

Ik krijg bepaalde neigingen als ik zulk soort filmpjes zie.... :-X >:D
Haha...het is in zekere zin behoorlijk lachwekkend inderdaad.
Ik herken ook wel de neiging om zsm naar een aanhouding toe te werken. Wilde alleen de auto nog even in de takels. ;)

Mahad

• Forum gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 27 oktober 2013, 18:04:32
Ik vraag mij af of deze mensen hun boetes wel betalen als zij die thuis krijgen gestuurd...
That's just the way it is.

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #39 Gepost op: 27 oktober 2013, 18:19:41
Voorbeeld van waar men wel doorpakt, doorskippen naar 03:00

Soeverein autorijden met Marco Kart