Discussie n.a.v. filmpjes over SOPN'ers

Auteur Topic: Discussie n.a.v. filmpjes over SOPN'ers  (gelezen 23103 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #50 Gepost op: 28 oktober 2013, 09:36:58
Citaat van: EvEs link=msg=1214560 date=1382949097
Ik vind het wel leuk dat ze zeggen dat ze niets met de overheid van doen willen hebben. Zoals het betalen van wegenbelasting, zorgverzekering, boetes en ze hoeven zich niet meer te houden aan regels, opgelegd door de overheid. Op andere filmpjes wordt zelfs geadviseerd om op alle mogelijke manieren geen BTW meer te betalen.

En na maanden heb je ook geen huis meer:
Yvonne Smit - Huisuitzetting Deel 3
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #51 Gepost op: 28 oktober 2013, 09:41:00
voor de collega's die in aanraking komen met Souvereine personen -> gelijk id vorderen.. ze hebben namelijk een "handboekje" waarin het volgende staat:

15. Wat te doen als je soeverein bent en aangehouden wordt door de politie?
Wanneer je het volledige proces van soevereiniteit hebt doorlopen, ben je in theorie niet langer verplicht om jezelf te legitimeren. Nadrukkelijk stellen we ‘ in theorie’. Als je er geen bezwaar tegen hebt om een identificatiedocument (waarop ‘rijkseigendom’ staat) te laten zien, kan dat uiteraard.
Het is verstandig om vooraf, alvorens in gesprek te gaan, de agent om zijn naam en legitimatienummer te vragen en hem te informeren over het feit dat je het inhoudelijke gesprek zal opnemen op een memorecorder/filmcamera. Zorg ervoor dat je altijd een geluidsopnameapparaatje bij je hebt. Wij adviseren om de naam van de dienstdoende agent altijd op te schrijven.
In tweede instantie overhandig je de agent een verklaring waarmee je jouw soevereiniteit geclaimd hebt bij zijn hoogste baas (staatshoofd). Wanneer de zaak desondanks erop uit dreigt te draaien dat je mee moet naar het politiebureau, kun je de zaak eventueel ontkrachten door aan te bieden wel de ID van je Natuurlijke Persoon te willen tonen, maar zeg er nadrukkelijk bij dat jij dit niet bent!!! * En nu de agent daar genoegen mee moet nemen, schrijf je ook het kenteken van de politiewagen op. Thuisgekomen, stel je een keurig briefje op voor de hoofdcommissaris van het politierayon, informeert hem over de situatie en gang van zaken en dient hierbij eveneens een rekening in conform het Kostenschema, dat je krijgt bij stap 3. Je ontvangt bij dat Kostenschema een document met de juiste vragen die je kan stellen aan overheidsambtenaren.


bron: http://www.ikclaimmijnnaam.nl/vrijemens/files/VMfiles/FAQ%200613.pdf

Citaat
maar zeg er nadrukkelijk bij dat jij dit niet bent!!! *
weer een reden om aan te houden op grond van de wet ID


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #52 Gepost op: 28 oktober 2013, 09:45:50
Ik snap niet zo goed wat deze mensen hier mee willen bereiken.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #53 Gepost op: 28 oktober 2013, 09:49:31
Citaat van: EvEs link=msg=1214560 date=1382949097
Ik denk niet dat het heel erg is dat al je handelingen op internet verschijnen. Ik handel naar eer en geweten dus ik heb daar niet zoveel last van.
Ik bedoel dat niet qua 'handelen', want dat mag van mij ook transparant blijven, ik doelde meer op het feit dat ze héél ver kunnen gaan voor er daadwerkelijk actie wordt ondernomen, en dat zou anderen (bij publicatie) ertoe kunnen aanzetten om dan ook maar zulk gedrag ten opzichte van het gezag ten toon te stellen. Niet echt bevorderlijk voor het respect.... (Wat dus sowieso steeds verder te zoeken is..)
Tja, waar houd het op..?


Citaat van: DiNozzo link=msg=1214564 date=1382949418
En na maanden heb je ook geen huis meer:
Yvonne Smit - Huisuitzetting Deel 3
Van de zotte wat dit soort figuren hun kinderen daarmee eigenlijk aandoen ! Deze worden toch een stabiel leven ontzegd op deze manier..!
Ze zouden gvd uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden want voor mij is dit ook een vorm van kindermishandeling...  >:(
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #54 Gepost op: 28 oktober 2013, 09:58:56
Citaat van: Tony-cc link=msg=1214571 date=1382950171
Ik bedoel dat niet qua 'handelen', want dat mag van mij ook transparant blijven, ik doelde meer op het feit dat ze héél ver kunnen gaan voor er daadwerkelijk actie wordt ondernomen, en dat zou anderen (bij publicatie) ertoe kunnen aanzetten om dan ook maar zulk gedrag ten opzichte van het gezag ten toon te stellen. Niet echt bevorderlijk voor het respect.... (Wat dus sowieso steeds verder te zoeken is..)
Tja, waar houd het op..?

Ze zullen het op een gegeven moment wel zat zijn. 1 keer je huis uitgezet worden is al niet fijn. Laat staan als je er een sport van maakt.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #55 Gepost op: 28 oktober 2013, 10:41:48
Citaat van: Tony-cc link=msg=1214418 date=1382897611

En dat bevel tot verwijderen, op grond waarvan..? Ik begrijp ook wel dat ze tegen diverse zaken aanlopen, maar toch...

Jij geeft aan dat ze zich schuldig maken aan ''Opdringen of door uitdagend gedrag aanleiding geven tot wanordelijkheden'', daarbij ga ik er vanuit dat je 2:1 van de APV bedoelt, om daar strafbaar aan te zijn moet de ambtenaar je eerst bevelen om je weg te vervolgen. (formeel iets anders dan vorderen)

En ja de gemeentes bepalen zelf wat die aanmeld termijn is, de gemeente den haag heeft bijv 4x 24 uur, Vlissingen heeft 2x 24 uur. Heeft te maken met de gevoeligheid van de gemeente (ambassades, regering) en het aantal demonstraties/politiecapaciteit.

@EvEs: eens, zolang het op de openbare weg is heb ik geen moeite met het filmen. Let wel heel goed op als je je legitimeert dat ze je legitimatiebewijs niet filmen, dit is m.i. niet toegestaan en valt onder een digitale kopie maken c.q. vastleggen op gegevensdragers. Ik zou me dus best willen legitimeren, maar dan moet die camera afbuigen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #56 Gepost op: 28 oktober 2013, 14:12:47
Citaat van: Sesamzaadje link=msg=1214569 date=1382949950
Ik snap niet zo goed wat deze mensen hier mee willen bereiken.
Dat ze uiteindelijk van dingen gebruik mogen maken terwijl ze daarvoor niet hoeven te betalen. Zoals : huur , water , stroom , internet , televisie , bellen , wegenbelasting , zorgverzekering...... En zo kan ik nog maar een tijdje doorgaan.
That's just the way it is.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #57 Gepost op: 29 oktober 2013, 13:11:57
Citaat van: EvEs link=msg=1214560 date=1382949097
Ze verliezen het recht op een uitkering, al ontkennen ze dit stellig  :D juridische onderbouwing ontbreekt hiervoor

Ze verliezen het recht op gebruikmaking van openbare wegen met een middel waar een normaal mens wegenbelasting voor betaalt. Het is net een dagje Efteling: betaal je niet, kom je er niet in  ;D

Ze verliezen het recht op zorg, aangezien er zijn die er niet voor willen betalen.

Aangezien ze zich niet houden aan regels die "opgelegd" zijn door de overheid, kunnen ze er ook geen aanspraak op maken, mochten ze door enig strafbaar feit benadeeld worden. Als een souverein persoon een winkel zou hebben, en de winkeldief is souverein, heb je toch een probleem want je kan geen aangifte doen want de souverein heeft niets met de regels van de overheid te maken.

Ze kunnen niet roken, drinken, tanken (mits ze deze voorzieningen zelf produceren) want over eerder genoemde zaken worden zoveel belastingen getrokken dat je..... ja dus...

Die mensen moeten echt een rotleven hebben  :-X

Mensen die echt principieel Soeverein zijn, hebben ook geen moeite met het verliezen van uitkering, zorg, etc.  Ze maken geen gebruik van sociale en maatschappelijke voorzieningen.  Veelal zijn ze zelfvoorzienend (al dan niet werkend), en gebruiken alleen geld als het een zelf genomen keuze is of echt niet anders kan (bijv om voor zorg te betalen).
De meeste Soevereinen zouden ook graag afstand doen van hun staatsburgerschap, maar dit is niet altijd mogelijk, of heeft te grote gevolgen. (Men wordt dan immers Statenloos, wat prima is in de wereld van de Soevereine mens, maar niet voor de meeste overheden. )  

De grondslag voor de principes van de Soevereine Mens zijn gelegd door 2 moderne filosofen, William Rees-Mogg and James Dale Davidson. Zij schreven een boek genaamd "The Sovereign Individual".
Het borduurt voort op principes uit de Liberale en Libertijnse stromingen, zoals zelf beschikkingsrecht, onaantastbaarheid van het lichaam, etc.
Kort door de bocht gaan zij uit van het bezitten van je eigen lichaam en persoon. Keuzes en beslissingen zijn ten alle tijden je eigen recht, zonder dat anderen (zoals een overheid) deze voor je nemen of dwingend opleggen. Het staat je vrij je eigen beslissingen te nemen, maar mag daarbij niet de rechten van anderen schenden. Ze zijn niet per se tegen een overheid, maar wel tegen het dwingende karakter er van.

Citaat van: Sesamzaadje link=msg=1214569 date=1382949950
Ik snap niet zo goed wat deze mensen hier mee willen bereiken.

Ik ook niet...
Het is jammer dat er mensen zijn die misbruik maken van de principes van de Soevereinen, omdat ze het niet eens zijn met bepaalde zaken in Nederland. Dat is prima, maar noem je dan geen "Soeverein".
De meeste principieel Soevereinen willen ook niks te maken hebben met partijen zoals SOPN..
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #58 Gepost op: 29 oktober 2013, 16:56:08
Verhelderende uitleg, thnx!  O0
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #59 Gepost op: 31 oktober 2013, 19:28:55
Iek..  :o :-\ ???

Rare mensen...

http://www.newspower.nl/boete-voor-nepkentekenplaten/

Volgens mij als je de tekst goed leest dan had deze meneer ook nog wel ergens anders op gecontroleerd mogen worden.
Kentekenplaten met de tekst I-LOVE-13 roepen bij mij heeeel veel vraagtekens op.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.