Discussie n.a.v. filmpjes over SOPN'ers

Auteur Topic: Discussie n.a.v. filmpjes over SOPN'ers  (gelezen 23107 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #60 Gepost op: 1 november 2013, 00:18:09
Verhelderende uitleg, thnx!  O0

Zo kon ik mijn boeken uit mijn studietijd politicologie ook nog eens afstoffen.... ;)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


lennard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #61 Gepost op: 1 november 2013, 08:47:16
Bij mij niet? xD
Maar waarom laten ze hem zo gaan, terwijl hij de staat niet herkend, en de kentekenplaten niet in beslag genomen?


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #62 Gepost op: 1 november 2013, 09:20:36
Wat zijn ze inconsequent zeg. Souverein persoon willen zijn en dan zichzelf burger noemen. Souverein willen zijn en zich beroepen op rechten van een staatsburger..... Is er niet ergens een eiland voor ze beschikbaar?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #63 Gepost op: 1 november 2013, 09:25:15
Citaat van: JJ75 link=msg=1216050 date=1383294036
Wat zijn ze inconsequent zeg. Souverein persoon willen zijn en dan zichzelf burger noemen. Souverein willen zijn en zich beroepen op rechten van een staatsburger..... Is er niet ergens een eiland voor ze beschikbaar?
U vraagt  ;D http://nl.wikipedia.org/wiki/Sealand
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #64 Gepost op: 1 november 2013, 10:06:36
Daar is een grondwet. Zullen ze een probleem mee hebben.  >:D


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #65 Gepost op: 1 november 2013, 17:01:44
Citaat van: JJ75 link=msg=1216061 date=1383296796
Daar is een grondwet. Zullen ze een probleem mee hebben.  >:D
Ik hoorde toch echt elke keer dat ze zich beriepen op het EVRM en de grondwet. Dus dan moet dat geen probleem zijn toch  ;)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #66 Gepost op: 1 november 2013, 19:50:08
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1216160 date=1383321704
Ik hoorde toch echt elke keer dat ze zich beriepen op het EVRM en de grondwet. Dus dan moet dat geen probleem zijn toch  ;)
Dat is toch weer zo'n inconsequentie net willen voldoe aan de wet en je beroepen op de grondwet.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #67 Gepost op: 1 november 2013, 21:41:21
Net zo inconsequent als dat ze waarschijnlijk wel voor elke uitkering en subsidie vooraan staan. Ik hoor heel veel geblaat over rechten maar weinig over plichten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #68 Gepost op: 2 november 2013, 20:09:40
Ik heb enorm veel respect voor de collega's, gerechtsdeurwaarders en anderen die op een negatieve manier hiermee in aanraking komen en toch rustig blijven.  O0
Ik ben aspirant, ken de wetgeving niet zo goed als menig collega/ander, maar volgens mij doe je door afstand te doen van je plichten als Nederlands staatsburger (soeverein worden) toch ook afstand van alle rechten (onderwijs, uitkering, subsidies, zorg, etc) die een Nederlands staatsburger wel heeft?  :o

Deze mensen vinden dat ze minder belasting hoeven te betalen, ze zijn aangesloten bij een "zorgverzekering". Dat is eigenlijk heel vreemd. Het is inderdaad goed na te lezen op www.ikclaimmijnnaam.nl en als ik dat lees, lijkt het erop dat deze mensen gewoon extreem laks zijn. Wel gebruikmaken van rechten, maar niet voldoen aan plichten.
Ik ben geen Duits staatsburger, maar volgens mij, als ik mijn legitimatie niet toon, word ik gewoon meegenomen hoor?
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #69 Gepost op: 20 november 2013, 16:12:41
Citaat van: BartK link=msg=1216490 date=1383419380

Ik ben aspirant, ken de wetgeving niet zo goed als menig collega/ander, maar volgens mij doe je door afstand te doen van je plichten als Nederlands staatsburger (soeverein worden) toch ook afstand van alle rechten (onderwijs, uitkering, subsidies, zorg, etc) die een Nederlands staatsburger wel heeft?  :o
Daarmee erken je dus al hun gelijk ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag