nitroglycerine op de hand

Auteur Topic: nitroglycerine op de hand  (gelezen 3031 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 11 juni 2005, 20:09:27
Nitroglycerine is toch een explosief of heb ik het nu verkeerd. ;)  Als dat zo is dan springt het bloedvat kaboem. >:(
Het hoofd van een hartpatient klapt ook niet uit elkaar als dat spul onder te tong wordt gespoten. Dus het zal wel meevallen.  :P

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 11 juni 2005, 20:35:30
Nitroglycerine is toch een explosief of heb ik het nu verkeerd. ;)  Als dat zo is dan springt het bloedvat kaboem. >:(

gewone nitro wel, dit niet, dit is speciaal als ik het goed heb (is mij verteld op de IC)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

helm

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 11 juni 2005, 21:25:12
Het hoofd van een hartpatient klapt ook niet uit elkaar als dat spul onder te tong wordt gespoten. Dus het zal wel meevallen.  :P

Sommige krijgen wel knallende koppijn.  :laugh:

Bart S

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 11 juni 2005, 23:39:36
Het hoofd van een hartpatient klapt ook niet uit elkaar als dat spul onder te tong wordt gespoten. Dus het zal wel meevallen.  :P

We hebben het ook in de koffer zitten.... dus eigenlijk is het een plof-koffer ;D

Groetjes,

Bart

ad-geense

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 12 juni 2005, 10:42:33
We hebben het ook in de koffer zitten.... dus eigenlijk is het een plof-koffer ;D

Groetjes,

Bart

Een plof is niet zo erg zolang het maar geen kaboem ..... is .

Edith..

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 14 juni 2005, 21:10:07
Sommige krijgen wel knallende koppijn.  :laugh:

Ja da's een bijwerking van nitro, net als een bloeddruk verlaging.

ED95

• Arts
  • Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 15 juni 2005, 01:28:02
Nitroglycerine is te stabiliseren waardoor het niet bij de geringste schok al een hevige chemisch energetische reactie gaat vertonen, oftewel een explosie. Een van de voorbeeldjes daarvan is bijv. trinitroglycerine (TNT), een al heel wat stabielere springstof dan nitroglycerine.
Tenminste zo bracht mijn scheikunde leraar het een tijdje geleden toen we het over explosieven hadden ;D...