Vanuit jou redenatie gezien is dat niet nodig want 30 jaar daarvoor deden we dat ook niet.....
Nee dat bedoel ik juist niet !
Maar er is nu opeens heel veel aandacht voor een onderzoek dat in Amerika is uitgevoerd.
En we weten allemaal dat:
-de gemiddelde amerikaan iets ongezonder leeft als een Europeaan
-de brandweer in de VS op soms iets anders omgaat met het gebruik van Persoonlijke Beschermingsmiddelen en dan met name Adembescherming
-dat ook in Amerika veel brandweermensen er een tweede carrière op na houden om goed te kunnen leven of de kinderen te kunnen laten studeren.Dus wat voor werk doet hij dan en waar komt hij mee in aanraking?
- dat het dus heel kort door de bocht is om dan de resultaten van het NIOSH onderzoek ook maar even zonder meer voor ons te laten gelden
Dus dat we aandacht moeten hebben voor ons gezondheid ja, en dat we arbeidshygiëne op een hoger level moeten brengen, eens!
Maar als ik de filmpjes zie die nu rond gaan over de nieuwe Scandinavische werkwijze schiet ik in de lach.
https://www.youtube.com/watch?v=IV2ZsZ6WJMcIk zie het al gebeuren in mijn verzorgingsgebied in de Randstad......Doe even normaal !