DEN HAAG De 34-jarige Inchomar Meulens stond op het balkon toen gisternacht voor zijn ogen zijn broer Randolf met een motorscooter crashte op een politieauto. Randolf leeft nog, maar hun beider vriend uit Den Haag, Allen Roojer (22) die achter op de scooter zat, is dood.
Inchomar was nog maar net daarvoor door zijn broer Randolf gebeld. 'We komen er aan, met de nieuwe motorscooter. Kun jij de deur vast opendoen?' 'Dat heb ik gedaan,' zei een aangedane Inchomar gisteren voor het ouderlijk huis aan de Erasmusweg. Buiten op het balkon wachtte hij de komst van de twee verder af. 'Allen had de scooter gekocht, maar kon hem thuis niet kwijt. Hij vroeg aan mij of ik hem wilde bewaren.'
Zover kwam het nooit. Randolf en Allen werden op de hielen gezeten door de politie nadat ze een stopteken van agenten hadden genegeerd. Deze dienders hadden gezien hoe het tweetal met de motorscooter vanuit Wateringen met hoge snelheid door de stad scheurden, zonder helm en zonder kentekenplaten. Voor het ouderlijk huis kwam een politiewagen het tweetal tegemoet om hen de pas af te snijden, waarna de botsing volgde. 'Ik kon mijn ogen niet geloven,' zegt Inchomar over het moment dat de fatale klap klonk. 'Dat kan toch niet. Die politiemensen namen te veel risico.'
Antillen
De 22-jarige, uit Curaçao afkomstige Allen werd zwaargewond naar het ziekenhuis afgevoerd. Daar overleed hij enkele uren later. Zonder aanwezigheid van zijn naaste familie die op de Antillen woont. 'Een rustige jongen, die aan weinig woorden genoeg had,' herinnert Inchomar zijn vriend, die in het dagelijks leven werkzaam was bij een garage aan de Bierkade. De 25-jarige Randolf, net als Allen van Antilliaanse afkomst, ligt nog in het ziekenhuis. Hij heeft onder meer een gebroken been.
De Rijksrecherche gaat, volgens een woordvoerder van het Openbaar Ministerie, 'het gesprek nog met hem aan', onder meer over zijn betrokkenheid als bestuurder bij het dodelijk ongeluk.
Bron:
AD