Middelbrand (woning met rieten kap) Bosweg - Voorthuizen 30-10-2013

Auteur Topic: Middelbrand (woning met rieten kap) Bosweg - Voorthuizen 30-10-2013  (gelezen 6453 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #30 Gepost op: 4 november 2013, 18:01:19
Beelden van dit incident zullen vanavond worden getoond in het TV Programma 112Ooggetuige op RTL5 om 19:30
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 4 november 2013, 19:14:54
Het kan zijn dat mij iets is ontgaan. Maar is er al iets van een oorzaak bekend, of een vermoeden van een oorzaak?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #32 Gepost op: 4 november 2013, 19:20:47
Ja! De bewoners hebben verklaard een pannetje met vet op 't vuur gehad te hebben. Dit heeft de brand vermoedelijk veroorzaakt. De brand startte ook in de keuken, direct onder de kap. 1 + 1 = 2. Als je weet dat een pannetje op die manier de kap onderaan van binnenuit in brand steekt kan je er direct vanuit gaan dat de zaak vrij kansloos is. Dat bleek ook, binnen luttele minuten zaten er hoge vlammen op 't dak.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #33 Gepost op: 4 november 2013, 19:40:57
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1217183 date=1383589247
Ja! De bewoners hebben verklaard een pannetje met vet op 't vuur gehad te hebben. Dit heeft de brand vermoedelijk veroorzaakt. De brand startte ook in de keuken, direct onder de kap. 1 + 1 = 2. Als je weet dat een pannetje op die manier de kap onderaan van binnenuit in brand steekt kan je er direct vanuit gaan dat de zaak vrij kansloos is. Dat bleek ook, binnen luttele minuten zaten er hoge vlammen op 't dak.
Duidelijk Luke. O0
Tja klopt helemaal wat je zegt. Een brand in een rieten kap die ook nog eens van binnenuit begint. Droog riet in overvloed met een hoop stof in het riet. De ideale situatie voor de brand.