ontslagcriteria

Auteur Topic: ontslagcriteria  (gelezen 3777 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Daystar

  • Gast
Gepost op: 1 juni 2005, 19:57:45
hallo Iedereen,

Ik had een vraagje.. In ons ziekenhuis wordt er geen gebruik gemaakt van een checklist. En nu wil ik deze met nog wat andere (waar deze ook niet aanwezig is) gaan ontwikkelen/maken. Dit omdat het af en toe erg chaotisch is qua dingen regelen voor een ontslag.. natuurlijk doe je dat altijd zo goed mogelijk. Maar nu daxchten wij een lijst waar je dingen één voor één afwerkt is handiger..Zodat een collega kan zien, wat jij allemaal al geregeld heb..
Nu is mijn vraag:
Wat vinden jullie belangrijk wat in een checklist staat vermeld?
Dan kan ik dit natuurlijk meenemen..
En ngo een vraag:
Wordt er bij jullie gewerkt met een checklist? Zo ja, wat staat daar in vermeld en wordt er mee gewerkt?




Geertje

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 1 juni 2005, 20:05:21
Wij werken met zo'n checklist. Het meest belangrijke wat hier in staat:
- Of de medicijnen voor thuis geregeld zijn en of eventuele 24 uurs medicatie zijn uitgezet
- Of het vervoer naar huis door de familie geregeld is of dat wij daar voor moeten zorgen
- Of er een eventuele overdracht gemaakt is
- Poli afspraak, of dat rond is
- Ontslagbrief voor de huisarts
- eventeel een aanmelding bij de trombose dienst

en nog wel meer, maar dat kan ik nu zo even niet uit mijn hoofd bedenken. Ik hoop dat je hier al wat mee kan.


Daystar

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 2 juni 2005, 12:30:24
Hier kan ik zeker wat mee. In ieder geval ontzettend bedankt. En mocht er meer te binnen schieten.. Schroom dan niet om het te melden ::) Want je helpt me er onwijs mee:)
Liefs


kantjeboord

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 275
Reactie #3 Gepost op: 3 september 2005, 21:58:49
Wat dacht je er van om na te gaan of evt verdere verzorging thuis geregeld is??
Je kunt er niet altijd van uit gaan dat de familie dit wel doet.
Ik heb wel eens iemand direct weer terug gebracht naar het ziekenhuis toen bleek dat er thuis niets geregeld was op gebied van verzorging en de patient nog bedlegerig was.
Dus Thuiszorg?? Mantelzorg??


Geertje

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 9 september 2005, 19:56:00
Wat dacht je er van om na te gaan of evt verdere verzorging thuis geregeld is??
Je kunt er niet altijd van uit gaan dat de familie dit wel doet.
Ik heb wel eens iemand direct weer terug gebracht naar het ziekenhuis toen bleek dat er thuis niets geregeld was op gebied van verzorging en de patient nog bedlegerig was.
Dus Thuiszorg?? Mantelzorg??

Dit staat niet bij ons op de lijst voor de ontslagcriteria, omdat mensen niet met ontslag kunnen als dat niet geregeld is.  ;)
Als er thuiszorg nodig is, schakelen wij de transferverpleegkundige in, die dat dan regelt.


SEH pleeg

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
  • Spoedeisende Hulp is top !
    • Spoedeisende Hulp
Reactie #5 Gepost op: 12 september 2005, 06:45:38
Misschien is dit ook een aardige vraag om op het ziekenhuisforum te stellen. http://www.ziekenhuisforum.nl/forum/

Het is mijns inziens meer een vraag die op de verpleegafdelingen speelt.
Spoedeisende Hulp Verpleegkundige Vlaardingen http://www.spoedeisendehulp.startkabel.nl


Paul SEH

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 13 september 2005, 09:05:23
Misschien is dit ook een aardige vraag om op het ziekenhuisforum te stellen. http://www.ziekenhuisforum.nl/forum/

Het is mijns inziens meer een vraag die op de verpleegafdelingen speelt.
Goede site trouwens.  ;)