Verschillen in NaCl 0,9% oplossing

Auteur Topic: Verschillen in NaCl 0,9% oplossing  (gelezen 13777 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #10 Gepost op: 2 mei 2013, 21:43:24
Het heeft waarschijnlijk alles met registratie te maken. Je moet je 'geneesmiddel' registreren als je het voor een bepaald doeleind wilt gebruiken (en dat dus op de verpakking wil melden), en hoe meer doeleinden, hoe duurder dit wordt. Dus ook al zit er exact hetzelfde in, de registratie is anders en dus de toepassing ook. Welkom in de Kafka-kliniek.
Arts  www.alphalog.nl

oma

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 3 mei 2013, 00:18:08
Het heeft waarschijnlijk alles met registratie te maken. Je moet je 'geneesmiddel' registreren als je het voor een bepaald doeleind wilt gebruiken (en dat dus op de verpakking wil melden), en hoe meer doeleinden, hoe duurder dit wordt. Dus ook al zit er exact hetzelfde in, de registratie is anders en dus de toepassing ook. Welkom in de Kafka-kliniek.

Of iets marketing technisch. Een zak van 3 liter kost minder dan een handje vol ampullen met hetzelfde watertje. Nu kan niemand vragen stellen waarom ampullen een veelvoud kosten wat niet verklaard kan worden door de verpakkingskosten.

MarcMaurerNL

• Verpleegkundige | BLS | Burgerhulpverlener
  • Junior gebruiker
  • **
    • www.marcmaurer.nl
Reactie #12 Gepost op: 17 januari 2014, 16:49:41
Wat zou eigenlijk een indicatie zijn om NaCl 0,9% te injecteren. Wanneer kun je dat bijvoorbeeld subcutaan injecteren en hoeveel ml.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel en niet te verhalen op welke instantie dan ook.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 17 januari 2014, 18:46:04
Citaat van: MarcMaurerNL link=msg=1237636 date=1389973781
Wat zou eigenlijk een indicatie zijn om NaCl 0,9% te injecteren. Wanneer kun je dat bijvoorbeeld subcutaan injecteren en hoeveel ml.

Waarom zou je NaCl 0,9 subcutaan willen toedienen?!  ::)

MarcMaurerNL

• Verpleegkundige | BLS | Burgerhulpverlener
  • Junior gebruiker
  • **
    • www.marcmaurer.nl
Reactie #14 Gepost op: 17 januari 2014, 19:55:59
Citaat van: -Joost- link=msg=1237667 date=1389980764
Waarom zou je NaCl 0,9 subcutaan willen toedienen?!  ::)

Dat is ook mijn vraag. Ik had namelijk laatst met iemand een discussie daar over. Wanneer je dat eventueel zou kunnen doen. Vandaar. Ik dacht laat ik het hier eens vragen.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel en niet te verhalen op welke instantie dan ook.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 17 januari 2014, 20:19:00
Citaat van: MarcMaurerNL link=msg=1237688 date=1389984959
Dat is ook mijn vraag. Ik had namelijk laatst met iemand een discussie daar over. Wanneer je dat eventueel zou kunnen doen. Vandaar. Ik dacht laat ik het hier eens vragen.

Om te oefenen met injectietechnieken, voor de rest zie ik geen praktisch nut. Zoals hierboven al staat is het geen ingewikkelde oplossing, water met een beetje zout. Waar gebruik je het voor? Infuseren, oplossen, spoelen, flushen, wondreiniging, neusspoelingen etc.

Een kleine hoeveelheid NaCl injecteren heeft geen therapeutische werking en derhalve weinig zin... ;)