Ik heb een blauwe maandag rechten gestudeerd, en na het lezen van dit stukje begonnen mijn oren wat te klapperen.
Als het om mijn stukje gaat, dan was ik blijkbaar niet helemaal duidelijk geweest.
Arrogantie modus aan:
Ik ben zelf ex politiemedewerker en ik verwacht van mijn collega's niet dezelfde kennis die ik heb mbt recht en wetskennis.
Maar in het half jaar dat ik nu mee loop bij mijn huidige werkgever heb ik bemerkt dat die kennis behoorlijk laag is bij vele, uitzonderingen daar gelaten.
Het staande houden en aanhouden door elkaar halen, een burger mag niet aanhouden (winkelsurveillant??) en nog vele opmerkingen van dit niveau.
Ik vind dit jammer en daarom kwam ik met het idee een soort van samenvatting te maken met daaraan gekoppeld reële casussen die betrekking hebben op recht en wetskennis. Een soort van handboek met wet en regelgeving die handig zijn voor de beveiliger.
Het lijkt mij leuk om hier aan de slag mee te gaan en dit uit te werken en door te spelen aan mijn collega's.
Denk ook aan andere zaken, bedreiging, wat is bedreiging juridisch gezien.
Ik wil het allemaal laagdrempelig houden aangezien ik zelf ook geen jurist of rechten geleerde ben, het is dus niet de bedoeling zeer diep in de materie te gaan. Het is voor mij een leuke uitdaging om dit aan te pakken en hoop daarnaast dat vooral mijn collega's er wat aan hebben.