Discussie over legitimatiebewijs en toegangspasjes

Auteur Topic: Discussie over legitimatiebewijs en toegangspasjes  (gelezen 37528 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #80 Gepost op: 18 augustus 2014, 23:56:50
Vind het maar vreemd dat dit er niet op zit... Ze hebben dus liever dat je je niet legitimeert? Of los om je nek hebt hangen aan een keycord samen met je toegangspasje zodat als je iets verliest dit gewoon direct alles is......
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #81 Gepost op: 19 augustus 2014, 05:41:22
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1290293 date=1408399010
Vind het maar vreemd dat dit er niet op zit... Ze hebben dus liever dat je je niet legitimeert? Of los om je nek hebt hangen aan een keycord samen met je toegangspasje zodat als je iets verliest dit gewoon direct alles is......
Je kan je voorstellen dat een agent zich niet altijd wil 'legitimeren'. Iedereen die vervelend wil doen heeft alleen een beetje lens nodig en kan zonder dat jij het weet achter je voor en/of achternaam komen. Moet de agent de hele dienst met zijn of haar hand over het pasje lopen.

DKAG

• Forum gebruiker
Reactie #82 Gepost op: 19 augustus 2014, 05:50:05
Over het Politielegitimatiebewijs kan je maar een conclusie trekken...die heb ik al eens eerder ergens op dit forum geuit.
Je hoeft echt niet ver te zoeken om snel een nieuw ID-bewijs te maken. Alles is al aanwezig binnen het Rijk, namelijk de Rijkspas. Enige wat hoeft te gebeuren is een volledige aanpassing van het uiterlijk/opmaak. Ook dat kan binnen weken geregeld zijn. De technologie etc is al in huis en voldoet aan zware eisen. Dat moet echt niet zo'n ingewikkelde klus worden.

Ook ben ik van mening dat de NP, en trouwens ook Kmar, moet overgaan tot het officieel uitreiken van de badges/pashouders die veel onder ons hebben, maar voornamelijk zelf hebben moeten aanschaffen. DV&O van het MinVenj is de enige dienst die ik ken die aan haar personeel zo'n badge verstrekt (inclusief draagplicht). Het maakt het gewoon zakelijker en professioneler. Zeker wanneer je in burger gekleed en in dienst bent (en natuurlijk indien je werkzaamheden en je aanwezigheid openbaar zijn).

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #83 Gepost op: 19 augustus 2014, 09:46:37
Ik zou zeggen Dion, stuur je ontwerp voor de aardigheid eens op. Dit onderwerp is al tijden een punt van discussie, hier moeten ze wat van vinden. Of zoals eerder genoemd b.v de rijkspas met deze layout O0

https://www.rijksoverheid.nl/regering/bewindspersonen/ivo-opstelten/reageren

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #84 Gepost op: 19 augustus 2014, 09:55:33
Jullie snappen natuurlijk wel dat hem dat niet gaat worden.

Dat nieuwe ontwerp voldoet niet aan de kleuren en vormgeving van de huisstijl NP. Stel je voor...zo'n vernieuwing is natuurlijk onbespreekbaar...

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 19 augustus 2014, 11:21:43
Huisstijl, kleurstelling etc etc is aan te passen daar kun je in ieder geval alle kanten mee op!! Op zich ziet dit er goed uit en de collega heeft getracht om de discussie weer eens op gang te brengen door een mooi ontwerp te ontwikkelen. Finetunen kan altijd. Maar het huidige legitmatiebewijs kan echt niet meer. Net zoals met alles, begint alles op de tekentafel en voor het meedenken in deze, de complimenten voor Dion ;) ;) ;)

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #86 Gepost op: 19 augustus 2014, 13:52:35
De Rijkspas was een goede! Heb even een nieuw ontwerp gemaakt wat meer in lijn is met de Rijkspas zoals die nu bestaat. Inclusief chip  ^-^

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 19 augustus 2014, 16:12:36
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1290293 date=1408399010
Vind het maar vreemd dat dit er niet op zit... Ze hebben dus liever dat je je niet legitimeert?

Hele vreemde conclusie.  ::)

Citaat van: Dion link=msg=1290349 date=1408449155
De Rijkspas was een goede! Heb even een nieuw ontwerp gemaakt wat meer in lijn is met de Rijkspas zoals die nu bestaat. Inclusief chip  ^-^

Ziet er erg goed uit Dion, complimenten! Wat mij betreft kunnen we zo over.
Echter brengt Senior GGP wel een terecht punt in. De huisstijl van de NP is volgens mij net vernieuwd (of zelfs nog in progress). Hoewel de veranderingen heel klein zijn, zie je ze her en der al terugkomen. Bijvoorbeeld in de flyer die laatst hier is geplaatst over het OPU.

Maar ach, als er nog een <<waakzaam & dienstbaar >> vermelding op de pas komt zit je al gauw in de goede richting  0098
Senior GGP / Oost-Brabant

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 19 augustus 2014, 17:04:12
Citaat van: Nick link=msg=1290369 date=1408457556
Hele vreemde conclusie.  ::)

Ziet er erg goed uit Dion, complimenten! Wat mij betreft kunnen we zo over.
Echter brengt Senior GGP wel een terecht punt in. De huisstijl van de NP is volgens mij net vernieuwd (of zelfs nog in progress). Hoewel de veranderingen heel klein zijn, zie je ze her en der al terugkomen. Bijvoorbeeld in de flyer die laatst hier is geplaatst over het OPU.

Maar ach, als er nog een <<waakzaam & dienstbaar >> vermelding op de pas komt zit je al gauw in de goede richting  0098
Is de nieuwe huisstijl ergens te vinden?
Ik zat wel te twijfelen over het << waakzaam & dienstbaar >>, maar dacht dat die slogan juist steeds minder gebruikt zou gaan worden.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #89 Gepost op: 19 augustus 2014, 18:19:27
Dat blauw en goudkleurige gedoe op websites en folders. Dat is de nieuwe huisstijl.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein