De man in zijn creme-kleurige jas schopt er behoorlijk en herhaaldelijk op los, terwijl het slachtoffer al in bedwang LIJKT TE ZIJN. Dat kan bijna geen professionele diender zijn, maar een harde kern tegenstander van Celtic. Als het wel een diender is, wat op enkele nieuws-sites wordt gesteld, dan lijkt het bepaald geen voorbeeldgedrag van de politie.
In ieder geval is het begrijpelijk dat er mensen uit de Celtic supporters dit hebben gezien en hem wilden "benaderen" hiervoor.
Uit de actie lijken leerpunten te trekken zijn. Hopelijk geen doofpot.
EDIT 0:16 LIJKT TE ZIJN
Helemaal mee eens! Collega AE of niet, ik denk dat deze collega zich mag gaan verantwoorden voor zijn acties. Ook bij de AE leer je niet dat het geoorloofd is een arrestant die door andere collega's onder controle wordt gebracht meerdere malen knietjes in de onderbuik en kruis te geven.
Ook ik heb diep respect voor de AE. Zeer gevaarlijk werk en dan mag/kan er best een klap of trap extra vallen, maar wat deze collega (?) doet kan echt niet.
Maar nog wat anders, is de situatie afgelopen woensdag niet een beetje onderschat? Veel collega's platte pet die het moesten oplossen en maar weinig ME. Ik heb nog nooit zo'n grote groep op de Dam los (zuipen en gooien) zien gaan.