Wie zegt dat hij de media zelf heeft opgezocht? De media is brutaal genoeg om zo'n getuige op te zoeken of zelfs "op te wachten" bij het politiebureau. Is ook niets mis mee, wie niet waagt die niet wint.
Euhh... Volgens mij zeg ik nergens dat hij zelf de media opgezocht heeft !?
En wederom stop.
Ook mini en micro's zijn er in semi-auto only versies. Zowel gebouwd door IMI als door andere (ik meen Action Arms in licentie).
En even over dat wel of geen klik: een Uzi klikt niet, maar klapt. En dan niet omdat er een kogel afgaat, maar vanwege het feit dat het schiet van uit een openbolttechniek. Dat betekent dat de hele boltassembly naar voren slaat waar de slagpin in zit als je de trekker overhaalt.
Das dus geen klik maar meer een klap.
Edit:
http://world.guns.ru/handguns/hg/isr/uzi-pistol-e.html
Precies ! Door het overhalen van de trekker schiet (de vooraf gespannen) afsluiter met een klap naar voren, echter kun je dan van zijn leven niet "klik,klik" horen ! Dit soort wapens heeft eigenlijk niet echt een slagpin zoals we hem van andere wapens kennen en waarbij dat klik,klik dan wel te horen is (pak als voorbeeld een DA revolver waarbij de patronen niet afgaan).
Wat natuurlijk wel mogelijk is dat getuige het spannen gehoord heeft (klik....klak), dit geluid zou verwarring kunnen geven...
Het geluid wat je hoort in bijgevoegd fragment van die weigerende uzi is precies dat geluid, namelijk het naar voren schieten van de afsluiter zonder dat de patroon afgaat ! (Voor diegenen die er ooit mee geschoten hebben begrijpen wat ik bedoel... Dat is heel anders dan het vuren met een wapen waardoor je dmv de trekker een haan op de patroon laat vallen)
Btw, de uzi werd oorspronkelijk idd door IMI in Israël gebouwd, daarnaast hoofdzakelijk ook door FN Herstal in Luik. (De nl wapens kwamen daar ook vandaan)