Vanmorgen een kleine discussie met een beveiliger aldaar:
Ik rijd het terrein op van het Goed en kom voor een bouwhek te staan waarachter mijn vrachtauto staat. De mensen die het hek hebben gezet hebben het opengemaakt en ik kon het terrein op.
Opeens achter mij:
Beveiliger: "U mag hier het terrein niet op, de eigenaar van deze spullen heeft dat besloten."
Ik: "Dat kan niet, want ik ben de eigenaar van die spullen. En ik moet een paar reparatie's aan de vrachtauto doen en nog een klus dus ik ga aan mijn werk".
Beveiliger: "Meneer, ik verwijder u van het terrein. Dat mag ik".
Ik schiet in de lach: "Volgens mij ken jij je bevoegdheden niet en sta je nu op door mij gehuurd terrein mij te vertellen dat ik het niet mag betreden".
Beveiliger: "Daar heb ik niets mee te maken ik heb opdracht van het hoofdkantoor dat ik net heb gebeld".
Ik stap in mijn vrachtauto, zet de motor aan en kijk of alle lampen het doen.
Beveiliger: "Ik gelast u de motor uit te zetten en het terrein weer te verlaten".
Ik doe de deur dicht het raam open: "Ik ga het terrein nu ook verlaten, maar voor het einde van de dag ben ik er weer om deze terug te zetten en mijn bus weer op te halen. En zet nu niet weer een hek neer want dan heeft jouw baas een schadeclaim aan zijn broek hangen omdat ik mijn werk niet kan uitvoeren".
Fair gebeld door meneer Hakbijl waar het terrein van is, deze verzekerde Fair dat hij geen opdracht had gegeven hiervoor en vroeg waar de opdracht vandaan kwam. Fair houd vol dat het is door de eigenaar en later was het ineens in opdracht van de Brandweer......
Ik snap dat men ramptoeristen wil weren, maar ook een beveiliger kan toch simpel nadenken?