Politie zet Pool op trein - Almelo

Auteur Topic: Politie zet Pool op trein - Almelo  (gelezen 2571 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Gepost op: 2 november 2013, 16:30:12
Wat vinden jullie van dit filmpje ? Een pool wordt vanuit het politiebureau naar het NS station gebracht en op de trein naar polen gezet....

https://www.facebook.com/photo.php?v=460537530723883


Met Vriendelijke Groet.....


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1 Gepost op: 2 november 2013, 17:03:33
Tsja zoals ik het lees is het op vrijwillige basis, een wettelijke basis is hier namelijk niet voor. Ik snap waarom ze het doen, maar het politie budget is hier natuurlijk niet voor bedoeld.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #2 Gepost op: 2 november 2013, 17:48:30
Ik vind het een erg amateuristisch filmpje, wat bij mij vooral de vraag oproept of dit niet gewoon in scène is gezet om een publieke discussie aan te zwengelen....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


guest15549

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 3 november 2013, 18:16:17
ALMELO -
De Almelose politie is haar boekje ernstig te buiten gegaan door een Poolse veelpleger zonder pardon op de trein te zetten.


Politie zet Pool op trein

Dat zegt de Bond van Wetsovertreders (BWO) in een reactie aan RTV Oost. De agenten waren de man, die in een half jaar 66 keer was opgepakt, meer dan zat. Een video van hun actie hebben ze op Facebook gezet. Maar volgens de BWO kan dat echt niet. "Het is niet aan de politie om iemand op de trein naar het buitenland te zetten. De politie is er om strafbare feiten op te sporen. Het Openbaar Ministerie is er om strafbare feiten te vervolgen. Het zomaar uitzetten van niet veroordeelde verdachten is in strijd met de wet en Europese verdragen", zegt de BWO.
De 23-jarige Pool raakte een half jaar geleden zijn werk in een Twentse fabriek kwijt. Sindsdien werd hij telkens weer betrapt op winkeldiefstal. Hij wilde terug naar Polen, maar had hier geen geld voor.
Na de 66ste arrestatie was het genoeg. De politie besloot hem maar een stukje op weg te helpen en een treinticket naar Berlijn te kopen. "Tot zover reikte het budget van de politie hiervoor."
Mocht de opmerkelijke actie van de politie er toe leiden dat de Pool niet meer terugkeert als crimineel in Nederland, zou iets dergelijks voor herhaling vatbaar kunnen zijn. "De politie zoekt alleen nog een aantal sponsoren…"


http://www.telegraaf.nl/binnenland/22025944/__Kritiek_op_politie_om_Pool__.html


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #4 Gepost op: 3 november 2013, 18:23:04
Een bond van wetsovertreders??
 98uiye


'' zonder pardon op de trein te zetten''
Deze man wou toch vrijwillig terug en werd juist geholpen door de politie? Snap niet wat hiervan in strijd is met de wet en Europese verdragen...

Maar goed, deze bond moest natuurlijk weer even de aandacht opeisen.  :-X


guest15549

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 3 november 2013, 18:28:20
Als die agent inderdaad gelijk heeft in dat filmpje en die Pool dit ook wilde vind ik het wel mooi opgelost eigenlijk.

Pool blij (want terug naar Polen) en politie blij (want tijd kunnen besteden aan andere zaken)


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #6 Gepost op: 3 november 2013, 18:52:47
Ligt Berlijn tegenwoordig in Polen? ;)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


guest15549

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 3 november 2013, 19:15:18
Citaat van: zwelgje link=msg=1216837 date=1383501167
Ligt Berlijn tegenwoordig in Polen? ;)

Dichterbij dan Almelo.


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #8 Gepost op: 4 november 2013, 05:19:45
Als het nou een ticket naar Polen was geweest, en ze hem dus werkelijk naar huis hadden laten gaan dan zeg ik ok (aangezien volgens de dienders de man ermee instemde, en ervanuit gaande dat dit juist is).
Maar een ticket halverwege vind ik not done, dit is het probleem alleen maar naar het buurland verleggen...!
Maar een ander punt, waarschijnlijk heeft hij bij die 66 (!!) aanhoudingen telkens een boete gekregen die waarschijnlijk nog steeds niet voldaan zijn, dus eigenlijk laten ze hem dan ongestraft lopen !? (Lijkt mij stug dat hij vervangende hechtenis heeft gehad gezien de tijdspanne van 6 maanden)
Dus hoe je het ook bekijkt, lijkt mij toch niet echt conform de regels !? (Aangezien gewoon iedereen voor zijn daden moet opdraaien.)

Maar... Een "Bond voor wetsovertreders" !? Pfff.... Het wordt steeds gekker !  :-\
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #9 Gepost op: 4 november 2013, 07:32:46
Citaat van: Tony-cc link=msg=1216936 date=1383538785
Als het nou een ticket naar Polen was geweest, en ze hem dus werkelijk naar huis hadden laten gaan dan zeg ik ok (aangezien volgens de dienders de man ermee instemde, en ervanuit gaande dat dit juist is).
Maar een ticket halverwege vind ik not done, dit is het probleem alleen maar naar het buurland verleggen...!
Maar een ander punt, waarschijnlijk heeft hij bij die 66 (!!) aanhoudingen telkens een boete gekregen die waarschijnlijk nog steeds niet voldaan zijn, dus eigenlijk laten ze hem dan ongestraft lopen !? (Lijkt mij stug dat hij vervangende hechtenis heeft gehad gezien de tijdspanne van 6 maanden)
Dus hoe je het ook bekijkt, lijkt mij toch niet echt conform de regels !? (Aangezien gewoon iedereen voor zijn daden moet opdraaien.)

Maar... Een "Bond voor wetsovertreders" !? Pfff.... Het wordt steeds gekker !  :-\

Daarnaast een Pool is eu burger en heeft dus gewoon recht om hier te zijn. Of we dit nu leuk vinden of niet! Alleen als hij ongewenst word verklaard kan hij teruggestuurd worden. Deze manier gaat dan via de Vreemdelingenpolitie (VP) en Dienst Terugkeer en Vertrek (DT&V).
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)