Ik woon in Engeland en ken politiemensen. De armed response units zijn in de steden altijd op straat en snel inzetbaar. Ze worden preventief meegestuurd naar hoogrisico incidenten, maar ze zijn lang niet altijd herkenbaar. Soms zijn het onherkenbare auto´s die voorzien zijn van OGS. Wat ik zelf heb gemerkt is dat incidenten op straat zelden worden afgehandeld door 1 politie-eenheid. Bijna altijd zie je ergens meerdere politieauto´s staan bij toch relatief kleine incidenten. In het weekend, als iedereen dronken is (en Engeland wint het volgens mij van alle andere landen als het gaat om algemeen aanvaarde collectieve alcoholisme) staan er in het centrum overal politie-eenheden paraat. Gebeurd er dan wat, dan komen er in een mum van tijd 6, 7, 8 of weet ik hoeveel eenheden ter plaatse. 1x zag ik hoe iemand met een mes op straat werd ontwapend door vier man politie. Dat ging zonder getrokken pistolen, erg professioneel en zeer effectief. Het imago van de bobby is een sprookje. De Engelse agenten zijn erg goed getraind.