Middel hulpverlening (dronken politieman ramt auto gezin) N31 - Harlingen 09-11-2013

Auteur Topic: Middel hulpverlening (dronken politieman ramt auto gezin) N31 - Harlingen 09-11-2013  (gelezen 16578 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frankieboy001

• Senior gebruiker
p2kflex
20:09:11 09-11-13GROUP-1P 1 VKO Koningsbrug N31 HARLINGEN 024631
0303324BRW Friesland (Harlingen) (Bevelvoerder ploeg 2)
0303323BRW Friesland (Harlingen) (Blusploeg 2)
0303329BRW Friesland (Harlingen) (Chauffeursploeg 2)
0303330BRW Friesland (Harlingen) (Commando)
0302390BRW Friesland (Harlingen) (Groepscode Bruggen)
0303062BRW Veiligheidsregio Friesland (OvD Noord - West)
p2kflex
20:14:50 09-11-13GROUP-1A1 Koningsbrug N31 HARLINGEN HARLINGEN
0320908MKA Veiligheidsregio Friesland (OvD-G)
p2kflex
20:16:54 09-11-13GROUP-1P 1 VKO (Persoon bekneld) (NB:Middel HV) Koningsbrug N31 HARLINGEN 024632 024871
MHV0302386BRW Friesland (Franeker) (Bruggen)
MHV0303282BRW Friesland (Franeker) (HV ploeg 2)
MHV0303289BRW Friesland (Franeker) (Monitorcode)
MHV0303321BRW Friesland (Harlingen) (Bevelvoerder ploeg 1)
MHV0303324BRW Friesland (Harlingen) (Bevelvoerder ploeg 2)
MHV0303338BRW Friesland (Harlingen) (Bevelvoerder ploeg 3)
MHV0303322BRW Friesland (Harlingen) (Blusploeg 1)
MHV0303323BRW Friesland (Harlingen) (Blusploeg 2)
MHV0303337BRW Friesland (Harlingen) (Blusploeg 3)
MHV0303328BRW Friesland (Harlingen) (Chauffeursploeg 1)
MHV0303329BRW Friesland (Harlingen) (Chauffeursploeg 2)
MHV0303339BRW Friesland (Harlingen) (Chauffeursploeg 3)
MHV0303330BRW Friesland (Harlingen) (Commando)
MHV0302390BRW Friesland (Harlingen) (Groepscode Bruggen)
MHV0303062BRW Veiligheidsregio Friesland (OvD Noord - West)

superfly

• Forum gebruiker
Impliceerd de inzet van een ovd-G in het noorden van nederland niet inzet van het MMT?

Frankieboy001

• Senior gebruiker
Lifeliner 4 is allready airborne some time from the UMCG for a scramble to Harlingen (Friesland). TIme: 2023LT

lappej

• Forum gebruiker
Twitter:
Nick den Boer
@nickdenboer
 Frontale aanrijding Harlingen pic.twitter.com/AC1K7Pyskh

Krijg dat twitter gedoe hier maar niet goed geplaatst  >:(

Hoguhugo

• Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
Citaat van: superfly link=msg=1218618 date=1384024887
Impliceerd de inzet van een ovd-G in het noorden van nederland niet inzet van het MMT?

Niet altijd, ook niet vice versa.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo

Scannernet.nl

• Forum gebruiker
  • Neem ook eens een kijkje op www.scannernet.nl
    • www.scannernet.nl

HARLINGEN- Bij een ernstige aanrijding op de N31 nabij de Koningsbrug in Harlingen is zaterdagavond één gewonde gevallen. Twee personenauto's raakten elkaar frontaal vlak voor de Koningsbrug. De bestuurder van een Renault kon op eigen kracht het voertuig verlaten. In het andere voertuig zaten drie inzittenden waaronder een jong kind.De bestuurder van deze auto raakte bekneld, terwijl de anderen op eigen kracht de auto konden verlaten. Ambulance's, politie en ook de harlinger brandweer waren snel ter plaatse om hulp te verlenen. Een gealarmeerde traumahelikopter heeft een arts afgezet vlak bij het ongeval om vervolgens weer terug te keren naar het UMCG. Het slachtoffer werd bevrijd door de brandweer en vervolgens met spoed overgebracht naar het MCL. Over de toestand van het slachtoffer zijn nog geen mededelingen gedaan. De overige betrokkenen raakten niet gewond. De Verkeers Ongevallen Analyse (VOA) van de politie deed uitvoerig onderzoek naar de toedracht van het ongeval. De weg tussen Kimswerd en Midlum bleef in beide richtingen enige tijd afgesloten. Een berger heeft beide auto's afgevoerd.

Foto: Sebastiaan van der Weide

Meer foto's en video online op Scannernet.nl
Neem ook eens een kijkje op Scannernet.nl voor Live Scanners, Live AIS, het laatste nieuws en foto's uit de regio

Pino112

• Senior gebruiker
http://www.politie.nl/nieuws/2013/november/10/01-onder-invloed-op-verkeerde-weghelft.html

Onder invloed op verkeerde weghelft

Harlingen - Een echtpaar uit Franeker en twee kinderen van een en twee jaar werden zaterdagavond per ambulance naar een ziekenhuis gebracht na een verkeersongeluk op de Rijksweg N31 bij Harlingen.

De auto met daarin het gezin werd omstreeks acht uur nagenoeg frontaal aangereden door een 58-jarige automobilist uit Harlingen. De Harlinger was op de verkeerde weghelft beland. Hij bleek met 875 Ugl (bijna 2 promille) onder invloed van alcohol. De man is politieambtenaar. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt en een intern onderzoek gestart. Zijn rijbewijs is ingenomen.

De 29-jarige automobilist uit Franeker is ter observatie in een ziekenhuis in Leeuwarden opgenomen, zijn 27-jarige vrouw en de kinderen konden na onderzoek naar huis. Het verkeer tussen Franeker en Harlingen moest vanwege het ongeluk enkele uren worden omgeleid.

Spettertje

• HBT en Brw.Chauffeur..
  • Junior gebruiker
  • **
Ik wil niet veel zeggen maar had de politie niet een voorbeeld functie ?? e050
Als jij als gewone burger een dergelijke overtreding maakt wordt je dubbel zo hard gestraft , geldt dat ook voor deze ambtenaar ? :-\
Ik weet niet wat zijn privé omstandigheden zijn , maar ik denk dat deze man het  "geluk "  had dat dit gezin het heeft overleefd , maar ik kan zijn gedrag evengoed niet goedkeuren.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Citaat van: Spettertje link=msg=1218848 date=1384083131
Als jij als gewone burger een dergelijke overtreding maakt wordt je dubbel zo hard gestraft , geldt dat ook voor deze ambtenaar ? :-\
Dubbel zo hard gestraft? Hij zal vermoedelijk vervolgd worden voor art.6, 8 en wie weet wat ze er nog meer bij halen. Net zoals een normale burger. En hij zal net als iedere andere burger gestraft worden als hij schuldig wordt bevonden. (misschien wel zwaarder juist omdat hij politieagent is) Daarnaast zal er een disciplinair onderzoek volgen met alle gevolgen van dien.

Ik denk dat deze ambtenaar uiteindelijk zwaarder gestraft wordt als de "gewone burger"
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Spettertje

• HBT en Brw.Chauffeur..
  • Junior gebruiker
  • **
Ik bedoelde met dubbel hard gestraft worden als gewone burger dit ,
Als je als agent een overtreding maakt komen ze er nogal eens mee weg omdat ze soms een uitzondering positie hebben,
en ik vind dat ze die nogal eens te pas en onpas gebruiken  ( rood licht negeren , snelheid ) ,
Maar  snap dat deze man geen uitzondering is als het gaat om de straf vervolging.
Corrigeer me als dit niet zo is .