@ Dinozzo,
Ik ben het niet helemaal met je eens, juist in een tijd waarin met regelmaat wordt geopperd dat je 24/7 diender bent en er dienders zijn die mijn kenteken noteren op het moment dat ze mij in hun vrijetijd een overtreding zien begaan omdat ze immer 24/7 de diender willen zijn denk ik dat je ook 24/7 als diender je verantwoording dient te nemen ook in je vrije tijd.
Dat betekent natuurlijk niet dat je geen borrel (te veel) achterover mag slaan of dat je niet mag blowen van mij als jij daar behoefte aan hebt vooral doen, het betekent WEL dat je je verantwoording dient te kennen en te nemen en dus verre van je motorvoertuig blijft.
Als je kennelijk als diender niet in staat bent om dat in te kunnen zien is er m.i. iets niet helemaal goed gegaan, en natuurlijk er zullen altijd omstandigheden zijn die verzachtend zouden moeten werken maar zo ook zijn er wat mij betreft omstandigheden die verzwarend behoren te werken en de functie van diender (al of niet in vrije tijd) is er wat mij betreft een van.
Overigens ben ik deze mening ook toegedaan waar het de brandweerman betreft van het ongeval in Koudum, ook van een brandweer medewerker mag je verwachten dat hij zich ten aanzien van drank en verkeer beter kan gedragen maar dan vanuit de ervaring die hij kan hebben met ongevallen door de drank.
Een ding is dan gelukkig wel voor iedereen gelijk, drank lost niks op alleen je hersenen.