Volgens mij zijn er weinig banen, dat als je in je vrije tijd een aanrijding veroorzaakt met alcohol op, je nagenoeg zeker bent dat je je baan kwijt bent...
Zwaarder straffen? Ja maar wel in het redelijke...
Vrachtwagen chauffeurs verliezen veelal hun baan.
Service monteurs verliezen veelal hun baan
Taxi chauffeurs verliezen vaak hun baan
Eigenlijk denk ik 90% van de "burgers" waarvan het rijbewijs van belang is voor hun werk (lees noodzakelijk) verliezen hun baan, dus als de bewuste diender zijn baan verliest vind ik dat niks zwaarder gestraft dan een burger, sterker ik heb er totaal geen problemen mee als er meer bezitters van een rijbewijs hun baan zouden verliezen als ze dronken en vol een ongeval veroorzaken.
Ik weet dat mijn werkgever me ook de laan uit zou jagen als ik een ongeval veroorzaak met mijn dronken kont wel of niet indienst, wel of niet met zijn bedrijfsbus ik kan gewoon met mijn piesie naar de dokter en met mijn bankrek.nummer naar het UWV.
Wat redelijk is.... hard aanpakken maar wel met enige mogelijkheid om
na je straf aan te tonen dat je ervan geleerd hebt, bij recidivie (schrijf je het zo) geen enkel medelijden en nooit meer enig rijbewijs anders dan voor de benenwagen.
En nee ik ben niet roomser dan de paus, heb elke regel in het rvv wel een keer aan mijn trekhaak gehangen maar een artikel 8 van mijn leven niet, als er dan brokken (al of niet met letsel of erger) moeten gebeuren dan wel nuchter en dat is dan ook zo ongeveer de enige regel die ik 100% respecteer