Video Defibrilatie MrBean

Auteur Topic: Video Defibrilatie MrBean  (gelezen 12983 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shadow

• Gast
Gepost op: 4 april 2003, 02:46:37
Hoi,

Vraagje; ik veronderstel dat de meesten onder jullie de videoclip ooit gezien hebben waarin MrBean iemand reanimeert met behulp van startkabels en een lantaarnpaal. Heeft er iemand per toeval die op video/DVD/computer staan.  ;D ;D ;D
Dit zou namelijk ideaal zijn als opening op een cursus AED. Humor is nu eenmaal een belangrijk onderdeel van de leerstof.

Alvast bedankt,

Peter

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #1 Gepost op: 4 april 2003, 12:16:30
Nog sterker, de video laat zo ongeveer alle frustraties, twijfelingen en dergelijke zien die een hulpverlener kan hebben.

Shadow

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 4 april 2003, 12:44:16
Heb vernomen dat deze scene in de aflevering MrBean Rides Again moet zitten.

EHBO Eindhoven

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 7 april 2003, 20:37:42
Het betreft inderdaad een beginfragment van de video Mr. Bean Rides Again met Rowan Atkinson in de hoofdrol. Je kunt deze video (circa 100 MB) downloaden via www.kazaa.com. Afhankelijk van je downloadsnelheid kan dit wel enkele uren duren.

Jan EHBO

Shadow

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 8 april 2003, 11:45:16
Jan EHBO,

Die mogelijkheid had ik al onderzocht; probleem is dat een bestand van 100 MB waar een film in moet zitten van ongeveer 1 uur maar tot 1 resultaat kan leiden; lage resolutie en kwaliteit. En dus niet geschikt meer om te gebruiken tijdens een les.

Eventjes ter info; opgelet met het downloaden via diensten als Kazaa. Er bestaat nu zelfs de mogelijkheid om uw PC te besmetten/doen crashen met behulp van een multimedia bestand (AVI, MP3, RM, ...).

Heb nu ook vernomen dat deze video niet meer te koop is via de verschillende webwinkels als bol.nl, proxis.nl, amazon.com, ....

Dus hoop ik dat iemand op het forum deze video thuis heeft liggen  ;D ;D ;D

Ciao,
Peter

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 23 juli 2003, 10:01:21
Ik heb 'm gedownloaded voor je, en met Virtual dub het tweede filmpje eraf gehaald. Ik vind de kwaliteit acceptabel, vooral omdat het gaat om de inhoud, die is schitterend. Hij staat op onze site op

http://www.reddingbrigade.net/pics/Mr%20bean%20rides%20again.avi

Als je hem direkt wilt zien klick dan op de link met de rechter muisknop en kies "openen". Anders kies je "Doel opslaan als..."

Veel plezier ermee...

Henk

Shadow

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 23 juli 2003, 10:12:46
Henk,

Fantastisch !!!

Ben hem nu aan het downloaden; timing is perfect daar er vanavond de eerste les AED gegeven wordt in onze afdeling.

Een aantal collega's en ikzelf mogen proefkonijn spelen voor deze eerste twee lessen; daarna wordt het eventueel bijgestuurd als de grote massa losgelaten wordt.

Heb wel een beetje medelijden met onze kader-instructeur. Hij zal ongeveer 10 keer hetzelfde moeten gaan uitleggen op een paar maand tijd om iedereen te laten passeren. Komt ervan als je een groep hebt van meer dan 50 vrijwilligers.

Nogmaals bedankt !!

Peter

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 23 juli 2003, 20:15:47
Henk, ik heb 'm gedownload, maar hoor enkel geluid en heb geen beeld. Enig idee hoe dat komt?

Christian

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 23 juli 2003, 20:42:31
Ja, dan heb je geen DivX ;-) MPEG-4 Low-Motion decoder.

Ik zal kijken of ik de decoder voor je op de site kan zetten...

momentje,
Henk

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 23 juli 2003, 20:54:26
Christiaan, daar komt ie http://www.reddingbrigade.net/pics/DivX412Bundle.exe
bestand is inmiddels verwijderd

lukt het dan nog niet zal ik 'm met een andere codec comprimeren.

succes,
Henk