Er wordt een heleboel afgeschermd met zeilen. Af en toe terecht, af en toe onterecht. Wanneer we het hebben over snelwegincidenten, in verband met doorstroming. Hebben we het over veel of opdringerige 'toeschouwers', lintje, doekje, klaar. Maar als er een doekje wordt opgehouden om 03.00 uur bij een zware (!) eenzijdige aanrijding met welgeteld 1 toeschouwer op 3 hoog op z'n balkon op 80 meter afstand... en die 3 fotografen. En dan wordt er nog even met Prio 1 (ik herhaal: met toeters en bellen, om half 4 's nachts inmiddels) een container gebracht met hoge schermen over 20 km afstand, want een agent ziet een fotocamera.
Er worden dan in totaal 4 personenauto's met agenten (8 man) extra opgeroepen om doekjes omhoog te houden (die komen ook met toeters en bellen aan) en een haakarmbakvoertuig + container met 2 man om wat schermen neer te zetten. Politie klaagt dat ze meer geld nodig hebben om zaken te kunnen oppakken. Ik tel zo 8 man die die nacht wat aan opsporing hadden kunnen doen!
Klinkt misschien grof, maar de (enige) inzittende was al overleden voordat hulp aan hem werd verleend, en na een tijd op een brancard in de ambulance geplaatst in afwachting op de begrafenisondernemer. Wat is dan de toegevoegde waarde om de auto af te schermen? Alsof er remsporen verloren gaan als ik een keer flits...