Ik ben al verrast met je serieuze reactie.
Als ik de discussie zo lees, zijn namelijk de meeste gezichtspunten al voorbij gekomen en ik heb ook niet de illusie dat ik inhoudelijk iets toevoeg aan de discussie, maar ik kon het niet laten om ook mijn mening te ventileren.
Mensen in een kwetsbare positie moeten beschermd worden.
Dat is de onderliggende stelling van mijn vorige reactie.
Ik betrek het maar even op mezelf. Als ik ziek ben of een nare verwonding oploop in een "normale situatie", dan heb ik geen behoefte aan ander gezelschap dan mijn naasten en mijn directe behandelaar/hulpverlener en ik wil al helemaal niet met dit oncharmante uiterlijk over straat of ermee worden gefotografeerd terwijl ik ook nog eens geen invloed heb op het gebruik van de foto's. (Wildvreemde fotografen kunnen wel integer en betrouwbaar zijn, maar dat weet ik niet van tevoren.) Dus ik ga zo ongezien mogelijk naar huis en ik behoud mijn waardigheid en privacy.
Als ik vast zou zitten in een autowrak met deze verwonding of ziekte, heb ik dezelfde wens. Waarom zou het feit dat ik (gedwongen) mij op de openbare weg bevind, mij het recht op privacy ontnemen?
Hulpverleners hebben geleerd om een situatie te creëren waarin een hulpbehoevend iemand zich veilig voelt. Ik vind dat het creëren van een besloten ruimte, al is het met een zeil, daar zeker bij kan horen.