Je maakt het nu wel een heel klein beetje heel erg veel mooier dan het is. Er is een (niet beschreven) onderscheid tussen de "echte pers" en "echte journalisten" en de sensatiepers die het fotograferen en filmen van ongelukken tot amusement verheven heeft. Ik schaar regio 15, en al die andere pubers met camera's, tot de laatste categorie.
Binnen de Nederlandse wet mag je (gelukkig) van alles. Maar jezelf dan profileren als publieke waakhond riekt mij net iets teveel naar doorslaande hoogmoedswaanzin.
Haha; een typische reactie uit de gele kolom, en een mooi voorbeeld van kolomgericht denken.
Ach; het staat je (gelukkig) vrij om ervan te vinden wat je vindt. Om ons "pubers met camera's" te noemen mag ook (Ben er zelfs blij mee. Ik ben bijna 50, maar gelukkig, ik zie er dus nog uit als een jonge griekse god, blijkbaar).
Maar goed: qua bezoekersaantallen en dergelijke zijn we inmiddels ruimschoots het belangrijkste en meest bekende medium (op dit gebied) in Den Haag en omgeving. We verkopen ook veel advertenties en worden overladen met allerhande persberichten en verzoeken van bedrijven om samen te werken. Ook leveren wij onze beelden door aan zenders en kranten, en voldoen daarmee ruimschoots aan de eisen die gesteld worden aan het verkrijgen van perskaarten. Het is geen 100% rechtvaardiging voor ons bestaan, maar het zijn wel zaken die je kan meten, dus dat is dan misschien minder subjectief dan een mening.
Blijkbaar ben jij dus één van de weinigen in Den Haag en omgeving die de manier waarop wij allerhande berichten brengen verwerpelijk vindt. Maar dat is een mening: daar kunnen we pagina's over volschrijven, en daar kom je waarschijnlijk dan toch niet uit.
Wel raad ik je aan om nog eens goed te kijken: we doen best wel wat meer dan wat ongelukken hoor, qua items. Zo laten we ook zien hoe de politie omgaat met
provocaties van linkse demonstranten, we tonen hoe de politie
de-escalerend optreedt als 'fel links' en 'fel rechts' elkaar ontmoeten op het Plein, hoe inbrekers aangehouden worden in
Den Haag en
Leidschendam, hoe de brandweer
meer doet dan blussen alleen, dat de politie (in tegenstelling tot de heersende mening) wel
moeite doet om mensen
te pakken, we laten zaken zien die gebeuren met het
openbaar vervoer en
waarom er vertragingen zijn, we laten zien dat er
idioten op 4 wielen rondrijden, we laten zien
hoeveel risico de politie neemt tijdens
een achtervolging, we worden uitgenodigd om oefeningen en controles bij te wonen etc.
In die zin bepalen wij meer het beeld wat 'de mensen' van de hulpdiensten hebben, dan welke afdeling voorlichting dan ook. En ik durf zelfs te stellen: ook meer dan elk ander medium in onze mooie regio.
We laten ook duidelijk zien hoeveel geweld de politie al-dan-niet gebruikt, om maar wat te noemen. Ik denk dat de politie eenheid Den Haag één van de meest 'op de vingers gekeken' eenheden van het land is. En daarvan kan je ook zeggen: is dat slecht, of draagt dat bij aan een positief beeld wat de mensen van hun politie hebben, en aan een kwaliteitsslag binnen de politie zelf ? Ik weet bijvoorbeeld dat de beelden die ik maakte van die inbreker die uit de boom geplukt werd in Leidschendam, de eerdere mening over 'de lakse politie' in die wijk aanzienlijk hebben veranderd.
En we hebben inmiddels 'op de achtergrond' veelvuldig en constructief overleg met de politie t.a.v. vrijheid van nieuwsgaring binnen de eenheid Den Haag, en maken op dat punt ook mooie stappen in de goede richting. Ook neem ik deel aan de werkgroep Nationale Politie / NVJ t.a.v. de landelijke persalarmering en de erkenning van de PPK (afgelopen donderdag daarvoor weer in Utrecht geweest).
Ik denk dus dat je ons een beetje tekort doet. Maar misschien kom je meer op andere sites ?
Peen