Wij zijn sinds deze week weer een aantal jongeren rijker, deze jongeren hebben in deze week ook al hun eerste dienst gehad (enkeling op dit moment nog steeds) bij een festival. Hier gebeurt welliswaar niet veel maar de sfeer is er goed.
De jongeren zijn begonnen aan de opleiding, nadat er bekend werd dat onze afdeling BIKE's had aangeschaft... toen werden sommige jongeren (waaronder ook een vriend van mij, die tot voor kort dus alleen AED deed) geprikkeld om erbij te komen. De meeste hadden zoiets van "zet mij maar op de BIKE". Zeker toen ze, onder andere mijzelf, op de BIKE zagen rondrijden.
Tevens heeft dit nu ook al effect gehad, want er zijn nu alweer enkele aanmeldingen binnen gekomen om lid te worden van het Rode Kruis. Ik geloof dat zelfs 1 van de stagiaires is blijven plakken
. Dus bij ons gaat het (op dit moment) de juiste kant op.
Ook kan je ze prikkelen, door te zeggen dat ze "gratis" op betaalde evenementen kunnen komen, omdat ze immers moeten "werken". Ikzelf zie EHBO niet als werken, ik zeg meestal dat 90 % van de tijd er niks gebeurt ( op veel evenementen zelfs niks), maar zoals mijn dienst van gisteren maar weer heeft bewezen, kan het soms ook druk zijn.