toevoegen zuurstof

Auteur Topic: toevoegen zuurstof  (gelezen 46180 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #10 Gepost op: 6 juni 2005, 13:18:17
FF opletten bij COPD en longontsteking...  ;)

Opletten is inderdaad goed en noodzakelijk
Maar ...onthoudt nooit zuurstof aan een patient die het echt nodig heeft, COPD patient of niet.
En wees voorbereid om de ademhaling te ondersteuen dan wel over te nemen
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Kanarie

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 6 juni 2005, 13:37:42
Je hebt je even versproken op welke P die patiënten nou ademen  ;) Maar allemaal ook van mij bedankt voor de uitleg (soms is het wel verwarrend).

miv

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 6 juni 2005, 14:47:48
begrijp ik het goed dat freeflow, zonder een soort ventiel hoeveelheid geregeld kan worden? Ik ben namelijk zéééér geïnteresseerd in een zuurstofcursus waar ik zuurstof kan geven bij bijvoorbeeld een reanimatie.
een soort zuurstofcilinder om mee te werken is deze:
bron: www.eme.nl

kan iemand nog mijn vraag beantwoorden??? ik begrijp dat het geven van zuurstof niet zo eenvoudig is als het lijkt.

wicher

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 6 juni 2005, 18:22:41
kan iemand nog mijn vraag beantwoorden??? ik begrijp dat het geven van zuurstof niet zo eenvoudig is als het lijkt.
Beste MIV
hoe wil jij bij een reanimatie zuurstof geven? Wil je gaan kapbeademen of wil je  intuberen? Kan jij kapbeademen, dit isnog niet zo heelerg envoudig.Het zuurstof moet namelijk wel bij een patiënt naar binnen. Het is inderdaad zo dat bij de fles die jij op de foto hebt staan een freeflow gegeven word maar wel met gebruik van een ondemand valve die op de beademingsballon zit.
Persoonlijk zou ik je adviseren : hou lekker je geld in je zak , je hebt namelijk niet veel aan deze cursus als ehbo"er. Ik begrijp dat er mensen en bedrijven zijn die je graag deze cursus willen verkopen  ::)maar het is zonde van je geld  ;)!!!!!

Bij ons op de ambulance geven wij mensen zuurstof op geleide van de saturatie, dus we doen het niet zomaar. Laat het geven van zuurstof over aan de proffesionels, het is tenslotte een medicijn  dus pas er mee op is mijn advies. Als het verkeerd gaat moet jij je wel verantwoorden :-\

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 6 juni 2005, 18:39:59
:-X

Robert

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 6 juni 2005, 19:22:43
Jawel, onze Peter heeft z'n stokpaardje weer bij de staart! ;D
Het is wel erg gemakkelijk om te roepen of de anderen wetenschappelijke onderbouwing hebben voor het niet verlenen van O² therapie. Het gaat er juist om de toestand van de patient in z'n geheel te overzien en een juiste behandeling in te zetten.
Wat Peter hier bedoeld met locale hypoxie is mij niet geheel duidelijk. Als er sprake is van een centrale cyanose lijkt mij dit evident. Ook in het geval van hypoxic drive. Enfin, heb ik daar bijna 12 jaar voor in de schoolbanken gezeten!
 8)

miv

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 6 juni 2005, 19:43:43
ik begrijp dat er veel voorstanders zijn van het geven van zuurstof, maar ook veel tegenstanders. Ik heb mijn email adres in een persoon. bericht naar jou Peter, gestuurd. Een folder zou wel mooi zijn!!!. nu ben ik misschien heel  ;D ;D, maar wat is precies intuberen. en vervangt een zuurstof masker (constante doorstroming van zuurstof) het zelfde als een bv. een leardal masker of.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 6 juni 2005, 19:54:46

miv

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 6 juni 2005, 19:59:15
danke schön ;D ;D ::)

miv

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 6 juni 2005, 20:04:22
ik las ook dat zon ventiel 25 liter per minuut aan moet? maar als je zuurstof geeft in freeflow, hoelang kun je dan doen met een 1 of 2 liter cilinder?