Ik kan hier toch niet gehele wetenschappelijke artikelen neer zetten, die een specifiek onderwerp behandelen..
Het gaat mij er om dat wanneer mensen een bepaald (controversieel) stanpund uitdragen dat ze ook de onderbouwing daarvan geven.
Niet alleen maakt dat de acceptatie gemakkelijker, maar je maakt het anderen ook gemakkelijker dat soort dingen te onthouden en begrijpen. je doet dan iets aan educatie ipv alleen maar te laten zien wat je zelf weet.
Ik ben echt zo iemand die het waarom van iets wil weten, al is het alleen maar om het zo gemakkelijker te kunnen onthouden.
Ik heb je bijvoorbeeld in topic
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=6563.0 twee of drie keer gevraagd je stelling omtrent de pompfunctie van het kinderhart uit te leggen omdat ik het niet begreep, maar je hebt helaas tot op heden niet gereageerd.
Ook bij het recente topic over duikongevallen waar je aangeeft dat het primaire doel vanO2 therapie daar hypoxie voorkomen is geef je geen argumenten, niet om je eigen stelling te onderbouwen maar ook niet om mijn standpunt "onderuit" te halen.
Dat soort dingen zijn jammer want daarmee kun je juist van elkaar leren.