toevoegen zuurstof

Auteur Topic: toevoegen zuurstof  (gelezen 45650 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #210 Gepost op: 5 juli 2005, 19:50:16
Dus moderators; inhaken, dit is een nuttig voorstel om onduidelijkheid in discussies te voorkomen, en daarmede een hoop onnodige woordenwisselingen!


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #211 Gepost op: 5 juli 2005, 22:12:36
Dus moderators; inhaken, dit is een nuttig voorstel om onduidelijkheid in discussies te voorkomen, en daarmede een hoop onnodige woordenwisselingen!

heb je de illusie dat dat wat uit zal maken, het is al lastig om ziekenhuisforum en hulpverleningsforum zaken te onderscheiden, laat staan georganiseerde ehbo en niet georganiseerde ehbo.
Bovendien is 90% opf meer van de zaken voor beiden van toepassing, worden dat dan allemaal cross-posts ?
En waar hoor ik als duikinstructeur met mijn zuurstofkoffer bij ?

Ik denk dat wanneer je vraagstellig duidelijk is en je zelf aangeeft wat de grenzen zijn van je bedoelde toepassing/vraag dat het effect het zelfde is
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #212 Gepost op: 5 juli 2005, 22:18:55
inderdaad, maar veel van de discussies hier, waarvan deze er 1 is, worden op het spits gedreven, doordat er onduidelijkheid is over welke EHBO'ers men spreekt. En zo zijn er al heel wat discussies hier gevoerd. Maar inderdaad, je hebt gelijk in het opzicht dat het een lastige situatie geeft wat betreft de cross-posts :).


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #213 Gepost op: 5 juli 2005, 22:27:38
inderdaad, maar veel van de discussies hier, waarvan deze er 1 is, worden op het spits gedreven, doordat er onduidelijkheid is over welke EHBO'ers men spreekt. En zo zijn er al heel wat discussies hier gevoerd. Maar inderdaad, je hebt gelijk in het opzicht dat het een lastige situatie geeft wat betreft de cross-posts :).

klopt en maken we dan ook maar Rode kruis EHBO, EHBO vereniging EHBO, bedrijfs EHBO en .... ???
Of gaan we het toch maar EHV noemen ....
Veel BHV postings kun je ook onder brandweer of EHV/EHBO plaatsen etc.

En de gene die deze discussie opent kan er natuurlijk gewoon een slotje opzetten als er niets zinnigs meer uitkomt, of wanneer de discussie zoals nu geheel off topic wordt. :-)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #214 Gepost op: 5 juli 2005, 22:42:53
Dus moderators; inhaken, dit is een nuttig voorstel om onduidelijkheid in discussies te voorkomen, en daarmede een hoop onnodige woordenwisselingen!
Ik wil hier best op inhaken.
het hulpverleningsforum is een laagdrempelig forum wat voor een ieder te bezoeken is en waar een ieder kan reageren op de berichten..

De onduidelijkheden laten jullie er zelf insluipen,er wordt soms vaag gediscussieert en niet goed doorgevraagt waardoor er nog meer onduidelijkheden ontstaan.Wat dat betreft laten we de zaken zoals het nu is,en gaan we niet nog ingewikkelder constructies bedenken hier.
Verder gaan we gewoon verder met de discussie,gaan we allemaal weer ontopic en wordt deze topic niet gesloten.


miv

  • Gast
Reactie #215 Gepost op: 5 juli 2005, 23:31:45
Ik heb nog even wat foto's van zuurstofsets met mobilisil cilinder gemaakt.

De standaard zuurstof koffer.


Deze koffer word standaard geleverd met
  • 1 of 2 x 2Liter huur cilinder met geintegreerde reduceer Mobilsil(plus)
  • 3 x Non-Rebreather maskers volwassenen
  • 2 x Non-Rebreather maskers kinderen
  • 1 x Merlin Pocketmasker+Nitril Handsschoenen
  • 1 x Ongevalsschaar
Indien gewenst zijn de volgende standaard opties voor geavanceerdere gebruikers toe te voegen.
  • 1 Optie : disposable beademingsballon volwassenen
  • 1 Optie : disposable beademingsballon kinderen
  • 1 Optie : disposable beademingsballon baby
Verder kan je hem natuurlijk nog verder uitbreiden.

Naar mijn mening zijn de cilinders met geintergreerde reduceer in bijzondere gevallen te gebruiken in een speciaal daarvoor ontworpen tas.
Maar het gebruik in een tas vind ik aanmerkelijk minder veilig dan in een koffer. Dus dat vind ik voorbehouden aan mensen die er veelvuldig mee moeten werken. Dus niet de individuele eerste hulpverlener op evenement.


Ik moet zeggen een erg mooie koffer? is dat een 1 liter zuurstof fles op de foto? en zoals er hier al wel gezegd, dacht jij , dat het niet verschrikkelijk duur is, vooral voor een 1 liter fles


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #216 Gepost op: 6 juli 2005, 01:27:23
Tussen georganiseerde en ongeorganiseerde EHBO zit een wereld van verschil. Mogelijkheden, verantwoordelijkheden e.d. liggen totaal anders.

Verder kan ik er goed mee leven als het een groep blijft....


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #217 Gepost op: 7 juli 2005, 22:40:14
Hoelang doe je met 1 liter? Volgens mij niet echt heel erg lang...  :-\
Arts  www.alphalog.nl


Gast

  • Gast
Reactie #218 Gepost op: 7 juli 2005, 22:45:31
Dat is de inhoud van de fles; er zit meer in he, het is er onder druk ingedaan.  ;D

Er staat hier ergens in de discussie een aardig rekensommetje daarvan als ik mij goed herinner.


miv

  • Gast
Reactie #219 Gepost op: 7 juli 2005, 22:49:32
ok, hier is ie,

1 liter cilinder, onder 200 bar is 200 liter zuurstof, met 15 liter zuurstof bijvoorbeeld per seconde, is het 200 delen door 15, een 2 liter cilinder is 400 liter