toevoegen zuurstof

Auteur Topic: toevoegen zuurstof  (gelezen 45702 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

helm

  • Gast
Reactie #90 Gepost op: 16 juni 2005, 11:56:18
Dat is een geaccriditeerde certificering aan personen die internationaal erkend wordt. Er zijn meer instellingen die zich hier mee bezig houden.

Zoals NedCert, kijk maar eens op www.nedcert.nl Dit soort organisaties staan geregistreerd bij de RvA.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #91 Gepost op: 17 juni 2005, 00:25:15
Wicher,

Dus jij onderschrijft de conclusies van het Congres on Drowning niet.. ?????????????????????
Misschien moet je je huiswerk even doen.. voor dat je wat roept.., En bijna alle achtergrond informatie kan je gewoon op dit forum vinden...



Peter, je kan niet van iedereen gaan eisen dat wij allerlei standpunten van congressen en van organisaties die een verklaring uitgeven, gaan onderschrijven of iets dergelijks. dat maken we namelijk gelukkig altijd nog zelf uit in dit landje.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #92 Gepost op: 17 juni 2005, 12:21:03
:-X


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #93 Gepost op: 17 juni 2005, 15:24:37
Peter jou manier van ''discussieren'' is nogal dwingend cq komt nogal dwingend over, laat de mensen nou lekker zelf een mening hebben en vormen en probeer niet steeds iedereen te overtuigen dmv allerlei onderzoeken/onderzoekjes/congres-uitspraken etc etc. Er zijn trouwens in veel gevallen meerdere kanten aan 1 zaak en dus ook vaak meerdere meningen mogelijk cq. goed.

En over het onderschrijven van ''snelle zuurstof eerste hulp'' (lijkt mij trouwens een slecht uit het engels vertaalde kreet maar goed) denk ik dat het oranje kruis en rode kruis het hele concept onderschrrijven zonder zelf eigen consequenties te overzien.
Of zonder conclusies te  trekken die voor de eigen organisatie enige consequenties zullen gaan hebben. Zie jij elke afdeling van het NRK al met ''snelle zuurstof eerste hulp'' en AED op stap gaan naar evenementen? Ik dus (voorlopig nog)niet... :o :( :-\
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #94 Gepost op: 17 juni 2005, 17:05:26
Yoffry,

Je raakt de kern van de poedel.

Waar Peter de discussie vertroebeld door te verwijzen naar rapporten, zijn anderen bezig om de discussie te vertroebelen met ongefundeerde uitspraken, beter bekend als de broodje aap.

Als je de laatste groep het recht geeft om te roepen wat ze willen, dan moet je Peter niet verbieden om het op zijn manier te doen.

Beter is natuurlijk dat we allemaal de gulden middenweg op zoeken.


helm

  • Gast
Reactie #95 Gepost op: 17 juni 2005, 20:14:37
Peter, jij bent toch geen ambulancechauffeur, verpleegkundige of arts? Waarom eigenlijk niet?


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #96 Gepost op: 17 juni 2005, 20:36:03
Peter, jij bent toch geen ambulancechauffeur, verpleegkundige of arts? Waarom eigenlijk niet?

Peter: En welke medische achtergrond (opleiding) heb je? Begrijp me niet verkeerd, ik wil je kennis niet in twijfel trekken, maar er moet toch een medische basis liggen gezien de uitspraken die je hier soms doet.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #97 Gepost op: 17 juni 2005, 22:44:24
Ik geloof niet dat er een wet is die ons verplicht het eens te zijn met dat congres... Zuurstof geven hefet bepaalde risico's, en als je -met alle respect- ziet hoe mensen soms voor hun ehbo slagen, dan ben ik ook niet voor een vrije cursus "zuurstofhulpverlening"... Peter, er zijn (zeer) goede argumenten tegen een OK-zuurstofmodule te geven, en er zijn (zeer) goede argumenten voor... Het argument dat er een of ander congres heeft besloten dat het goed is, wil niet zeggen dat het dan ook zonder meer zo is.
Arts  www.alphalog.nl


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #98 Gepost op: 17 juni 2005, 23:36:26
:-X


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #99 Gepost op: 17 juni 2005, 23:37:41
:-X