GRIP 1 Grote brand (loods met oldtimers) Bulkstraat - Deil 18-11-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (loods met oldtimers) Bulkstraat - Deil 18-11-2013  (gelezen 6417 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Reactie #20 Gepost op: 18 november 2013, 15:21:38
Citaat van: JJ75 link=msg=1220942 date=1384773254
Gaat de WAS ook af in Deil? Of communiceert de politie iets anders dan de brandweer adviseert?
Bij hoeveel asbest-incidenten is de WAS afgegaan? Dat is helemaal niet nodig. Dit was ook maar weer een vrij beperkt incident dus je moet het niet zwaarder maken dan het is.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #21 Gepost op: 18 november 2013, 15:31:47
Het gaat mij om de volgende tekst in een politie tweet: "Grote brand Bulkstraat #Deil mogelijk astbest in de rookwolk. Houdt ramen deuren gesloten" die mij het deed afvragen. Zeker omdat het idd zeldzaam is dat asbest zich ver verspreid.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Reactie #22 Gepost op: 18 november 2013, 15:55:20
De rook trok over de woonwijk en mensen maakten zich zorgen. Ik denk dat deze wijkagent een beetje kort door de bocht ging met deze tweet, had iets genuanceerder gekund. Aan de andere kant kun je niet zeggen dat er niet snel informatie beschikbaar was, typisch gevalletje van "damned if you do, damned if you don't".


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #23 Gepost op: 18 november 2013, 16:13:15
Citaat van: JJ75 link=msg=1220965 date=1384785107
Het gaat mij om de volgende tekst in een politie tweet: "Grote brand Bulkstraat #Deil mogelijk astbest in de rookwolk. Houdt ramen deuren gesloten" die mij het deed afvragen. Zeker omdat het idd zeldzaam is dat asbest zich ver verspreid.
Het ramen en deuren gesloten houden is een standaard regeltje wat je steeds meer ziet. Als de asbest niet verder dan het brandterrein komt is het voor de omgeving verder niet interessant. ;)


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Reactie #24 Gepost op: 18 november 2013, 22:18:44
Mensen schijnen ook niet meer zelf te kunnen denken. Ze willen dat iemand ze vertelt dat ze de ramen dicht moeten doen als er veel rook hangt...
Als niemand dat zegt zijn ze niet geďnformeerd, en als niemand meteen vertelt wat er aan de hand is zijn ze niet geďnformeerd etc etc.... Maar doen ze wat met die info?


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #25 Gepost op: 18 november 2013, 22:22:14
Citaat van: JJ75 link=msg=1220965 date=1384785107
Het gaat mij om de volgende tekst in een politie tweet: "Grote brand Bulkstraat #Deil mogelijk astbest in de rookwolk. Houdt ramen deuren gesloten" die mij het deed afvragen. Zeker omdat het idd zeldzaam is dat asbest zich ver verspreid.

De bewoners zijn door middel van geluidswagens en social media geďnformeerd om (waar mogelijk) ramen en deuren gesloten te houden.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #26 Gepost op: 18 november 2013, 22:59:56
Brand legt schuur in de as

http://www.politie.nl/nieuws/2013/november/18/02-brand-legt-schuur-in-de-as.html
Laatste update: 18-11-2013 | 15:31

Deil - Vanmorgen even over 11.00 uur brak er brand uit in een schuur gelegen achter een woonhuis aan de Bulkstraat in Deil. De schuur en een zestal oldtimers die in de schuur stonden, moeten als verloren worden beschouwd. Bij de brand kwam asbest vrij. Het besmette gebied bleef beperkt tot zo’n 40 á 50 meter. De asbest is voornamelijk terecht gekomen in het achter de schuur gelegen bouwland.

Kort na het uitbreken van de brand liet de politie via de megafoon van de politiewagen een gedeelte van de wijk, grenzend aan het risicogebied ramen en deuren sluiten. Zo’n twee uur daarna werd dit verzoek weer opgeheven. De brandweer had de brand vrij snel onder controle. De brandweer is nog enige tijd bezig geweest met het nablussen. Er raakte niemand gewond. De Bulkstraat is enkele uren afgesloten voor alle verkeer. Over de oorzaak en de schade kan nog niet worden gezegd.

De asdeeltjes die in de omgeving kunnen worden aangetroffen bevatten geen asbest en kunnen gewoon worden opgeruimd.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #27 Gepost op: 19 november 2013, 00:26:37
Deil: brand verwoest oldtimers en familie-archief
Deil: brand verwoest oldtimers en familie-archief
TVGelderland
Gepubliceerd op 18 nov 2013
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #28 Gepost op: 19 november 2013, 00:55:43
grote brand grip 1 BULKSTRAAT DEIL
grote brand grip 1 BULKSTRAAT DEIL
112maasenwaal
Gepubliceerd op 18 nov 2013
Samen sterk in de hulpverlening!


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #29 Gepost op: 19 november 2013, 09:01:13
Auw, dit komt hard aan als auto en Formule 1 fan...

Citaat
Drama Kees van de Grint: familie- en Formule 1-archief in vlammen op

Een groot persoonlijk drama voor Kees van de Grint, de voormalig F1-bandenman van Bridgestone in de hoogtijdagen van Ferrari en Michael Schumacher. Zijn loods met oldtimers, zowel auto's als bromfietsen, evenals een zeer uitgebreid autosportarchief, is vandaag in vlammen opgegaan. De brand in de opslagruimte nabij Deil brak aan het einde van de ochtend uit en er kon weinig meer gered worden door de brandweer. En erger nog, naast het autosportarchief ging ook het familie-archief, dat terugging tot 1825, verloren.

“Het was een heel groot archief over de autosport, met unieke data. Daar was geen tweede van in de wereld. Dat vind ik natuurlijk nooit meer terug. Het verlies daarvan gaat me meer aan het hard dan het verlies van de materiële zaken. Er zaten ook enkele zeer exclusieve auto's bij, waar er ook maar een of twee ter wereld waren”, zei de aangedane Van de Grint, die op zijn kantoor zat te werken toen het alarm af ging: “Maar toen was het al te laat.”