Eerste 'koelambulance' in regio Utrecht

Auteur Topic: Eerste 'koelambulance' in regio Utrecht  (gelezen 6244 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 16 november 2012, 23:35:54
waarom dit niet combineren met een first responder?

In welk opzicht bedoel je dit? Wij, als first responder brandweer, hebben al een vrij uitgebreide tas met middelen aan boord en ik denk niet dat het een goede optie is om brandweerlieden dit uit te laten voeren.......

Als je de first responder ambulance bedoelt: de 09-342 is op dit moment al een rapid responder, dus ik vermoed dat deze 'koeltaak' er gewoon bij komt ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #11 Gepost op: 18 november 2012, 12:04:41
Ben wel erg benieuwd hiernaar.

Er is dus nog niet bewezen dat de outcome beter is maar ondertussen gaan we wel hoge risico's nemen (bij het dalen van de lichaamstemperatuur komen allerlei cascades op gang waabij soms het nodige bijgestuurd moet worden).

Hoe gecontroleerd kun je pre-hospitaal koelen? Wordt er gestart met sedatie en spierverslapping? Ben erg benieuwd naar protocollen of handelingsschema's

Op de IC ben ik hier veel mee bezig geweest, maar pre-hospitaal lijkt het me nogal een circus. Leidt e.e.a. niet teveel af van de basisbehandelingen? Waardoor er dus mogelijk meer fouten gemaakt worden?
Wordt dit ook onderzocht?
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.

williamharthoorn

• Senior gebruiker
  • www.112barneveld.nl
Reactie #12 Gepost op: 18 november 2012, 15:40:11
Zou dit een praktijk inzet zijn ?

112meldingen
15:37:38 18-11-12A1 BOSSTRAAT SOEST

:   0726562 : Rapid Responder-09-342 Utrecht

112meldingen
15:35:15 18-11-12A1 BOSSTRAAT SOEST

:   0726137 : Ambulance-09-137 Utrecht

hoefhaan

• IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • maak ze beter!
Reactie #13 Gepost op: 19 november 2012, 19:25:08
Een oefening wordt in principe niet onder A1 weggezet.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker