Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)

Auteur Topic: Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)  (gelezen 115173 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

nielsdewinterr

• Junior gebruiker
  • **
    • Dewinterr.nl
Gepost op: 19 november 2013, 21:55:18
Ik hoorde laatst dat de reddingsbrigade weer naar nieuwe kleding wil..
In hoeverre is dat waar?? En gaan we dan weer terug naar oranje??
Dit ivm zelf gedrukte kleding

Jort

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #1 Gepost op: 19 november 2013, 22:22:42
het enige wat ik weet is dat ze bezig zijn met andere pakken voor de reddingsvloot, hoe en wat de status er van is is mij nog niet bekend.
Doe jij maar normaal, ik doe al gek genoeg!!!

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 19 november 2013, 22:35:49
Als we het hebben over de normale werkkleding kan dat weinig kwaad mijns inziens, dat blijkt ook wel uit de zelfstandige aanschaf van andere kleding door diverse brigades. Maar ga er vanuit dat de kleurstelling niet drastisch zal veranderen, die is namelijk internationaal vastgelegd...

De (polo-)sweaters blijven bij mij in de kast liggen, de rest mag zo vervangen worden voor een kwalitatief beter stukje stof O0 O0

mirko

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #3 Gepost op: 19 november 2013, 22:40:32
Volgens mij zijn de kleuren iniedergeval internationaal vast gesteld toch?

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 19 november 2013, 22:52:42
Citaat van: mirko link=msg=1221397 date=1384897232
Volgens mij zijn de kleuren iniedergeval internationaal vast gesteld toch?

Correct.

Misschien een idee om hier wat meningen te verzamelen over een eventueel nieuw uniform kledingpakket binnen RN...

• Wat zie jij graag in dat pakket terug en met welke reden?
  • Met welke factoren zal het LB rekening moeten houden bij het samenstellen van het pakket?

nielsdewinterr

• Junior gebruiker
  • **
    • Dewinterr.nl
Reactie #5 Gepost op: 19 november 2013, 22:59:14
Ik zou graag een Hoodie zien in het pakket. Heerlijk op lange zwoele zomeravonden op het strand.
En natuurlijk moet de prijs niet zo ontzettend hoog zijn...
Daarnaast zou een overhemd voor het bestuur niet misplaatst zijn gecombineerd met een das en vest.
Mooie "R" van het logo (met reddingsboei) op de das en op de rechter borst van het vest en overhemd "reddingsbrigade"

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 19 november 2013, 23:30:28
Nou laat ik dan ook maar meteen mijn verlanglijstje ten toon spreiden. Met als achtergrond een aantal maanden per jaar dagelijks in deze kleding onder alle mogelijke omstandigheden.

• Boardshorts!!!
    Naar mijn mening zijn de huidige meegeleverde sportbroekjes nou niet echt iets om de hele dag in rond te lopen, buiten dat het ook gewoon totaal niet zit. Ik zou hier graag een soort boardshort/patrolshort zien van stevig materiaal en wat zakjes om spullen op te bergen. Zorgt ook meteen voor een stukje uitstraling...
  • Hoodie
    Als vervanger of aanvulling van/op de huidige polo-sweaters.
  • Trainingsbroek
    Net als de hoodie vooral lekker en simpel voor na een actie o.i.d.
  • Polo
    Graag zie ik een polo van wat steviger en waterbestendig materiaal met een strakke pasvorm, zodat het e.e.a. netjes afdraagt en je ook geen soepjurk effect krijgt nadat je tewater bent geweest. Iets als een vakje t.b.v. een pennetje en kladblokje kan eventueel ook handig zijn.
  • Worker
    één die niet uitscheurt na een half jaar gebruik...
  • Softshell
    Ter vervanging van de huidige "all weather jackets", wat een prutdingen zijn dat. Inmiddels zie je dat ze her en der al zelfstandig worden aangeschaft bij brigades. Een nette softshell-jas voor de wat koudere dagen of slechtere weersomstandigheden. Wat borstzakjes en steekzakken erop.
  • Parka
    Nog iets voor hele slechte weersomstandigheden, lijkt me niet nodig om iets dergelijks uit te geven op de man.. Draag de huidige alleen in de wintermaanden
  • Accessoires
    Je zou nog kunnen nadenken over andere kledingstukken. Denk bijvoorbeeld aan een uniforme lycra, wat hier al uitgebreid besproken is en ondertussen vaak lokaal opgelost.

guest11765

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 20 november 2013, 07:49:08
Je moet voor de grap als je de kans krijgt eens kijken naar het kleding pakket van de SNSM (franse lifeguards).
Die hebben zelfs een rondje klittenband op elke bovenkledingstuk rechter arm, zodat je daar je badge op kan klitten van welke afdeling welke regio je bent. Ik vind de kleurstelling erg mooi (oranje wit), maar de kleding ook heel erg goed!!!!!

De reddende engel

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 20 november 2013, 10:58:37
Ik vind het belangrijk om te kijken wat er nu niet goed is, in mijn ogen namelijk het volgende:

De gele polo is te warm en verkleurt veel te snel! Daarnaast als hij nat wordt is hij nog een halve dag nat....
Het rode broekje (de mannen uitvoering) is veel te goedkoop, zit voor geen meter en vanwege het gaas ''man onvriendelijk'' (dat gaas heb ik er dan ook uitgeknipt)
De rode polotrui is op zich prima, alleen heb ik nog de versie met elastiek in de bouwen. De nieuwe hebben dat niet.

Kijk je naar wat dus beter kan:
Polo van een betere stof maken die voldoet aan de volgende eisen: Opvallend, niet te warm, kleurhoudend en niet onbelangrijk: Snel drogend!
Broek: Maak er meer een sportbroekje van. Met een sportbroekje kan je wel zwemmen, maar met de huidige broekjes kan je niet rennen..

Trui: Kan je houden. Je kan ook een iets sportievere versie ontwerpen.

Lange broek: Een soort lange sportbroek, voor de koudere dagen!

Citaat van: nielsdewinterr link=msg=1221402 date=1384898354
Ik zou graag een Hoodie zien in het pakket. Heerlijk op lange zwoele zomeravonden op het strand.
En natuurlijk moet de prijs niet zo ontzettend hoog zijn...
Daarnaast zou een overhemd voor het bestuur niet misplaatst zijn gecombineerd met een das en vest.
Mooie "R" van het logo (met reddingsboei) op de das en op de rechter borst van het vest en overhemd "reddingsbrigade"

Die overhemden zijn al in omloop voor leden die de persvoorlichting workshop hebben gevolgd. Deze hebben al het overhemd. Ik zie niet in waarom bestuursleden welke niet met de media in aanraking komen, een overhemd zouden moeten dragen.

nielsdewinterr

• Junior gebruiker
  • **
    • Dewinterr.nl
Reactie #9 Gepost op: 20 november 2013, 11:02:31
Als een bestuur met partners (sponsoren doneren eenmalig :P) overlegt staat het veel beter z'n overhemd. Daarnaast vind ik het meer lijken alsof het dan een team is. Het gaat niet om het dagelijks gebruik maar meer om het omgaan met partners en officiële gesprekken.