Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)

Auteur Topic: Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)  (gelezen 114499 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #130 Gepost op: 16 augustus 2014, 21:52:55
Citaat van: Shifty link=msg=1289483 date=1408031823
droogpakken zijn zoizo nutteloos.

altijd leuk van die stellige uitspraken, maar Viking maakt ze toch al heel wat jaren en verkoopt er duizenden per jaar, dus iemand zal ze toch nuttig vinden?

Je bedoelt: voor mij, in mijn werk, is een droogpak nutteloos ^-^
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #131 Gepost op: 17 augustus 2014, 09:29:41
Op een zomerdag om te varen vanaf strand is het niet altijd handig, met koud weer en dan varen vanaf strand door de branding is het wel wenselijk. Het pak is in de boot niet altijd even prettig maar langdurig in het water kan het wel erg aangenaam zijn.
9910001


VIK

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #132 Gepost op: 18 augustus 2014, 14:01:18
De suggestie dat Viking duizenden overlevingspakken/droogpakken/immersion suits/plonspakken etc. per jaar verkoopt is waarschijnlijk juist maar dan zijn het wel neopreen pakken met een SOLAS goedkeuring a USD 100,00 per stuk en gefabriceerd in China!
Ik kan me herinneren dat er een, inmiddels geroyeerd, lid van het forum is geweest die al eerder een poging heeft gedaan aandacht te vragen voor de klaarblijkelijke keuze van de directie voor dit product.
De KNRM heeft bijvoorbeeld in een ontwikkel traject van meer dan vijf jaar voor een ander product gekozen welke niet eens in beschouwing is genomen.
En wat te denken van het argument standaardisatie en onderhoud.
Een gezamenlijke keuze, zelfs wanneer er sprake is van een aangepast ontwerp zal vele malen goedkoper zijn om maar niet te spreken van de te behalen voordelen zowel logistiek als financieel m.b.t. het onderhoud.
Voor zowel dit onderwerp als de mogelijke vergaande samenwerking tussen de KNRM en RN zal het waarschijnlijk een stuk sneller gaan als de geldkraan eenmaal dicht is.
De organisatie zal ongetwijfeld blijven bestaan maar de kosten zullen enorm afnemen.


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #133 Gepost op: 18 augustus 2014, 18:09:30
laten we  on-topic blijven

http://bondsinfo.reddingsbrigade.nl/upload/docs/catalogus_nieuwekleding2014.pdf

flinke catalogus om op blind te staren maar ik denk dat we volgend jaar gewoon weer opnieuw in die ouwe verachte kleding lopen! We krijgen het toch niet.

ik vind de kleding in de catalogus persoonlijk helemaal niet zo mooi. alles is geel/rood
zometeen komen ze ook nog met dit soort dingen aan als ik die kleuren zo ziet.




(Ik wil wel serieus genomen blijven worden in mijn werk als lifeguard!)


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #134 Gepost op: 18 augustus 2014, 20:27:11
Flaneren langs het strand en showen op de catwalk, een wereld van verschil....


miel

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #135 Gepost op: 19 augustus 2014, 11:06:08
exact een week geleden was het nieuws dat het eind vorige week of begin deze week zou komen... dus ben benieuwd of we deze week dan toch de kleding mogen ontvangen....


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #136 Gepost op: 19 augustus 2014, 12:09:59
Even vlug de catalogus bekeken van jullie, overal houden ze zich heel mooi aan het geel met rood en alles, behalve de wetsuit: hier vind ik best veel zwart in zitten. Wel jammer. Verder ook raar dat je volledig in het rood zou kunnen gaan ipv rood met geel (rode zwembroek+rood shirt erop). Lifeguard/reddingsbrigade heeft toch aan kleding rood als broek/onderkant en geel als shirt/bovenkant en voertuigen oranje? Zo zou ik dus de hoody geel gemaakt hebben als basiskleur en binnenkant rood (precies andersom dus). Is hier een speciale reden voor dat dit zo gedaan is?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Dylan M

  • Lifeguard Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
  • teamwork is the key to everything
Reactie #137 Gepost op: 19 augustus 2014, 13:07:22
wat ik van mijn bestuur heb gehoord is dat wij het zelfde soort droogpakken gaan krijgen als de KNRM. (dus met ingebouwde vesten) en dat er elk jaar 2 moeten komen.


Danny V

  • Reddingsbrigade instructeur OW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #138 Gepost op: 19 augustus 2014, 13:34:11
Citaat van: Dylan M link=msg=1289135 date=1407927496
dus de spullen die Redned heeft worden doorgestuurd naar alle Reddingsbrigade's? en weet u ook of alleen leden en ook ''jeugd leden'' recht hierop hebben?

Dit verschilt per Reddingsbrigade. Elke brigade heeft de kans gehad om spullen voor zijn leden aan te schaffen. Het is niet zo dat deze kleding door Reddingsbrigade Nederland 'uitgerijkt' wordt. Als je verder nog vragen hebt over hoe het bij ons zit moet je me maar eens op het strand spreken Dylan :)


tymohuizinga

  • lid reddingsbrigade drachten vig i.o
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Trust me, I am a lifeguard
Reactie #139 Gepost op: 19 augustus 2014, 17:23:40
heeft iemand al iets ontvangen?