Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)

Auteur Topic: Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)  (gelezen 115146 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bAdemArk

• Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #190 Gepost op: 22 december 2014, 12:34:27
Citaat van: Lifesaver1990 link=msg=1316223 date=1419196577
Wat ik persoonlijk wel heel jammer vind is dat de NRV brigades weer geen inspraak krijgen in de maten die geleverd worden.
Binnen ons rampenteam is 2xL en 1xXL gewoon niet de gangbare maat! Hebben meer brigades dit probleem?

Nog geen nieuws voor Zwolle, ook niet over de maatvoering. De oude sets waren altijd 1 pak XL en 2 pakken L, met allemaal schoenmaat Pipo-de-clown. Misschien dat de nieuwe pakken wat kleiner vallen?

Groeten,
Mark

Lifequard Texel

• EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • Leeuwarden
Reactie #191 Gepost op: 23 december 2014, 06:50:38
In Leeuwarden hebben we de nieuwe pakken nu ook.
De maatvoering is standaard 2x L en 1 XL, dat is een reden dat wij de oude pakken overgenomen hebben. Wij hebben nu iig 2 XL pakken.
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot

bAdemArk

• Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #192 Gepost op: 23 december 2014, 10:45:13
Het ziet ernaar uit dat wij vandaag al de pakken kunnen afhalen (op eigen inititatief). Ik ben benieuwd!

Ik weet niet of we de oude pakken over kunnen nemen. Daarvoor moeten we eens goed naar de financiën kijken. In tegenstelling tot de overname van de bondsvlet vind ik dit wel een keurig aanbod.

Groeten,
Mark

Rob van Munster

• Senior gebruiker
Reactie #193 Gepost op: 23 december 2014, 12:35:32
Citaat van: bAdemArk link=msg=1316329 date=1419248067
Nog geen nieuws voor Zwolle, ook niet over de maatvoering. De oude sets waren altijd 1 pak XL en 2 pakken L, met allemaal schoenmaat Pipo-de-clown. Misschien dat de nieuwe pakken wat kleiner vallen?

Groeten,
Mark

Over de maatvoering is bericht geweest (zie o.a. de website van RN bericht van 17 november). Ook over de uitlevering (cie A t/m E) is bericht. Dat was dus bekend. Alleen niet het afhalen.....

De RB Culemborg heeft de pakken nu 2 weken in huis. Zitten goed. Alleen roepen onze mensen dat de laarsmaten groter lijken dan de laarsmaten van de oude pakken. Mensen met maat 47 pasten goed in de laars van het oude pak en geven nu aan dat ze schuiven in de laars. Zij hebben een nieuw pak met maat 46 gepast. Deze laars past goed. Wij hebben dus besloten in een eigen bestelling af te zien van een laarsmaat 47 en hebben dit gewijzigd in 46.

Shifty

• Functioneel
  • Forum gebruiker
Reactie #194 Gepost op: 23 december 2014, 22:00:48
Het lijken wel maanpakken!

Rob van Munster

• Senior gebruiker
Reactie #195 Gepost op: 23 december 2014, 22:07:21
Citaat van: Shifty link=msg=1316703 date=1419368448
Het lijken wel maanpakken!
Nietszeggende opmerking! Waarop baseer je dat.....?

Shifty

• Functioneel
  • Forum gebruiker
Reactie #196 Gepost op: 23 december 2014, 22:15:07
Citaat van: Rob van Munster link=msg=1316708 date=1419368841
Nietszeggende opmerking! Waarop baseer je dat.....?

Rob, dat is geen nietszeggende opmerking..

Dat pak is onweis groot. Wetsuits zijn toch goed en warm genoeg?
Daarnaast lijkt mij dat efficienter en goedkoper of begrijp ik dat verkeerd?
Ik zie nog niet zo snel iemand ermee een duik nemen onderwater met zo'n pak.
Ik en mijn collega's zie ik het niet dragen.
Want ik neem aan dat het de bedoeling is dat je in dat pak droog blijft en dat je met kleren aan er in kan.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #197 Gepost op: 23 december 2014, 22:20:46
Citaat van: Shifty link=msg=1316711 date=1419369307
Daarnaast lijkt mij dat efficienter en goedkoper of begrijp ik dat verkeerd?

Dat begrijp je verkeerd. Een wetsuit is leuk voor aan boord in de zomermaanden, maar enkele uren op het water in ijzige omstandigheden is andere koek ::)

Rob van Munster

• Senior gebruiker
Reactie #198 Gepost op: 23 december 2014, 22:27:03
Het werk van reddingsbrigades beperkt zich niet tot het strand. Optreden bij hoogwater en overstromingen doe je niet in een wetsuit. Het uitvoeren van een oppervlakteredding, zoals wij doen, doe je in zo'n werkpak. Ook een ijsredding gebeurt niet in een wetsuit. Wij worden het hele jaar door ingezet. Dit pak is daarvoor uitstekend geschikt.

Shifty

• Functioneel
  • Forum gebruiker
Reactie #199 Gepost op: 23 december 2014, 22:37:32
Oké Rob!! Dat zijn dan wel goede zaken. ik moet zeggen dat zo'n werkpak er flitsend uitziet. je hebt inderdaad een punt als het gaat om oppervlakte- en ijs reddingen.

Joost, daar zijn de meningen over verdeeld.
Het ligt er maar net aan of je een  6/5/ wetsuit aan hebt (met cap er aan vast, handschgoenen en, schoentjes ;)

(eigen note)
Als veelvuldig zwemmer kan ik in ieder geval zeggen dat ik wel een uurtje door kan zwemmen in de huidige watertemp. in mijn materiaal. Maja, dat is natuurlijk de zee aan t strand. Mijn opvatting baseerde op mijn ervaring met droogpakken op t strand. (Ik heb er zelf ook in gezeten namelijk) 'vreselijk in de bewegingsvrijheid'