Besto is een prima product van eigen bodem, maar wat te denken van de mogelijke vervanger van het droogpak, het pak van de KNRM is ontwikkeld over een periode van bijna 5 jaar en het is niet goed genoeg voor ons? Nu zullen de criticasters wel weer beginnen over zwemmen in woest kolkende rivieren maar toch wat uitstekend is voor de een waarom is het dan niet goed voor de ander. Hierbij komt nog dat we met z'n allen toch willen samenwerken, of zoals het bestuur het zo treffend wist samen te vatten ''het reddingswerk op en rond het water en alle daaraan gerelateerde activiteiten kunnen het beste vanuit een landelijk samenhangend opererende reddingsorganisatie worden georganiseerd” dan ligt uniformiteit hieraan toch ten grondslag? Wie is bepalend in deze? Bereid je voor op hetzelfde maar dan minder! Niet samenwerken is een doodlopende weg en elke vorm van tegenwerking eigen belang!
Er schijnt een hele werkgroep geweest te zijn om de huidige droogpakken te vervangen. Ik heb me laten vertellen dat er ontwerpen door leveranciers zijn gemaakt, en dat er zelfs leveranciers zijn geselecteerd om een testpak te maken. Ik geloof dat dit de huidige leverancier en nog een was. De KNRM pakken schenen bijna 2 keer zo duur te zijn als de huidige pakken, dus dat kon je niet aan de man brengen...
Maar inderdaad, dit is een ander draadje!
nieuwe wetsuits ik raad Cskins aan. Dikte: 5/4/3 (Zomer en winter goed) de huidige reddingsbrigadewetsuits (O'neill Reactor) zitten niet lekker en scheuren snel, de reactor is namelijk een goedkoop wetsuit van oneill.
Betere fluitjes (scheidsrechter)
http://www.lifeguardgear.co.uk/bondi-lifeguard-woven-neck-lanyard--black-classic-whistle-1576-p.asp
Strandwacht kleding:
REDDINGSBRIGADE of Reddingsbrigade WEG
STRANDWACHT of LIFEGUARD er op.
Ik ben een strandwacht of Lifeguard en GEEN reddingsbrigademeneer.
Sunvisor:
http://www.lifeguardgear.co.uk/bondi-lifeguard-navy-sun-visor-3611-p.asp
De zwemshorts of broekjes zitten niet lekker, goedkope stof, scheurt snel en die van tegenwoordig met grote letters Reddingsbrigade erop zijn helemaal lomp.
Gewoon goede kwaliteit warme lekker zittende broekjes. Denk aan sportkleding.
Ik ben het niet overal met je eens. Ik heb zeer slechte ervaringen met Cskin. Naden scheuren snel en de stoffen slijten snel.
Fluitje ben ik het met je eens. Iedereen die met fluitjes werkt, kent de fox40. maar dit is niet van belang in dit draadje
De tekst: Ik heb vernomen dat jij niet bij de KNRM of Reddingsbrigade Nederland zit. Dan is het voor jou misschien niet logisch om reddingsbrigade op je kleding te zitten. Echter, we zitten (de meeste) toch bij Reddingsbrigade Nederland. En aangezien elke nederlandse burger weet wat Reddingsbrigade betekend, lijkt mij het niet voor de hand liggend om dit niet te mogen kiezen. Op de jas van een agent staat ook Politie, en geen politieagent. Dus jouw statement is een beetje vergezocht. Misschien vind jij het niet de beste keuze, dat is je goed recht, maar om te zeggen dat het nergens op slaat gaat een beetje ver.
Die broeken zijn inderdaad niet zo prettig. Heb ik al eerder gemeld. Maar neem ZEKER GEEN warme broekjes. Die nemen in de regel meer water op, dus blijven die langer nat. Juist een nadeel van de huidige shirtjes. Daarnaast vind ik de huidige door gebrek aan ventilatie als snel klam en klef.