Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)

Auteur Topic: Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)  (gelezen 115170 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Markvniel

• Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #240 Gepost op: 24 december 2015, 14:28:52
Ik loop zelf af en toe nog in mijn oude ReddingsBrigade jas (in 2005 prive gekocht) als we weer eens kleding te kort hebben bij de RB. Dit is een Jas bij Detingmeijer en van Maanen vandaan die toen geleverd werd aan de Haagse Vrijwillige ReddingsBrigade (oranje blauw nog van kleur). Ik heb er toen iets van €169,- voor betaald maar dat was kleine bestelling. Ik denk dat het allemaal veel goedkoper kan!
Je moet alleen iemand vinden die het wil organiseren.

Wel vind ik dit er netjes en strak uit zien!

Grtz

Mark
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!

H.M. GDA

• Bestuurslid Waterhulpverlening en Beleidszaken Goudse Reddingsbrigade
  • Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #241 Gepost op: 25 december 2015, 16:00:41
De kleding an sich is niets mis mee. Over smaak valt te twisten, maar ze hebben een prima werklijn neergezet. Alleen die ongekend belachelijke prijs. Hoeveel werkjassen denkt de bond te verkopen bij een prijs van € 205,-!! inclusief BTW en verzendkosten. Er is totaal geen rekening gehouden met het feit dat een riant aandeel van de kleding door individuen wordt aangekocht. Ook is er een alternatief welke goedkoper is, en zeer goed van kwaliteit.

Als ik een advies zou uit moeten brengen. Bestel de kleding lekker bij rescuewear. Je hebt goede kwaliteit tegen een normale prijs. Men is flexibel en klantvriendelijk, en daarnaast is de levertijd aanzienlijk korter.
Hartelijke groet, H.M. (Kevin) de Jonge  ''Zolang nog niet iedereen kan zwemmen, moet elke zwemmer kunnen redden.''

Markvniel

• Forum gebruiker
Reactie #242 Gepost op: 28 december 2015, 07:51:40
Ik ben zelf ook echt geschrokken van de prijzen en benieuwd naar hoe de bond dat zelf ziet. Vooral als er een goedkoper en gelijkwaardiger alternatief is ben ik altijd benieuwd naar hoe men aan een selectieprocedure/aanbesteding is begonnen.

Is er iemand die weet hoe deze procedure gelopen is?

Grtz

Mark

Nils1984

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #243 Gepost op: 28 december 2015, 21:31:05
Bij de prijs van de kleding van de bond moet je er rekening mee houden dat deze kleding speciaal ontwikkeld en gemaakt is voor Reddingsbrigade Nederland.
Deze ontwikkelingskosten en productiekosten vind je hierdoor terug in de prijs.
Maar met deze kledinglijn probeert de bond wel uniformiteit te creëren. Het uiteindelijke van alle kleding en de werkpakken is op elkaar afgestemd.
Deze kleding kan ook alleen door Reddingsbrigades worden besteld en niet door andere bedrijven of instanties.
Het zal dus niet voorkomen dat je dezelfde jas draagt als iemand van bijvoorbeeld de gemeente reiniging.
Wat nu wel het geval kan zijn.
Verder kan er verschil zitten in de kwaliteit tussen bijvoorbeeld de kleding van de bond en die van een andere firma. Je mag er vanuit gaan dat de bond kwaliteit voorop heeft gesteld ipv kwantiteit.

Ik bekijk het van de positieve kant en ben blij dat deze kleding er nu is en er weer een stap is gezet naar uniformiteit en professionaliteit.

Danny V

• Reddingsbrigade instructeur OW
  • Forum gebruiker
Reactie #244 Gepost op: 29 december 2015, 09:48:05
Citaat van: bAdemArk link=msg=1393857 date=1450889113
Softhshell 300gsm met reflectie
..
Prijs: € 99,95 (Introductieprijs t/m 30 mei 2016, excl. BTW. Incl. verzending en BTW € 205,65) → de prijs inclusief BTW lijkt mij niet te kloppen!
..

Nee dat klopt ook niet. De totaalprijs die inmiddels op de site vermeld staat is € 120,95.

Overigens is de softshell van rescuewear maar €4 goedkoper met een totaal van €116,71 (inc. btw en verzendkosten). Ik ben wel heel benieuwd hoe de reflectie op de nieuwe kleding is. Ik kijk uit naar de foto's van de kleding. Als ik de illustratie zo zie ben ik nog steeds voor de softshell van rescue wear.

Markvniel

• Forum gebruiker
Reactie #245 Gepost op: 29 december 2015, 10:44:13
Hoi Nils,

Ik snap je redenatie en kan me daar ook wel gedeeltelijk in vinden. Alleen blijf ik de kosten voor een werkjas dan nog hoog vinden.

Wat betreft uniformiteit ben ik het ook niet helemaal met je eens aangezien de bond in korte tijd van leverancier wisselde en zelfs van deze leverancier zien we verschillen. Logo grote, merknaam op de kleding enzv.

Het ziet er allemaal wel mooi en degelijk uit dus ben benieuwd.

Qua kleurstelling vind ik het wel strak en als je ook groeps foto's ziet zoals bij Serieus Rescue geeft dat wel een strak en mooi gezicht.

H.M. GDA

• Bestuurslid Waterhulpverlening en Beleidszaken Goudse Reddingsbrigade
  • Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #246 Gepost op: 3 januari 2016, 18:39:13
Nils, Mark,

Ook ik ben er een groot voorstander van uniformiteit uit te stralen als Reddingsbrigade. Ik denk dat het een belangrijk onderdeel is van de professionaliseringsslag die wij als Reddingsbrigade Nederland willen maken. Echter, de kwaliteit en uniformiteit van de algemene lijn van Gaastra was op beide vlakken erg wisselend. Dat was erg jammer. Logo's waren verschillend van grootte, of waren anders geplaatst als op de afbeeldingen. Ook de kleur van kledij wisselt nog al eens.

Er zijn brigades die dit niet voor hun leden (kunnen) aanschaffen. Voor deze mensen is de werklijn lastig bereikbaar in verband met de prijs. Ik hoop dat deze groep niet buiten de boot valt.

Ik ben benieuwd.
Hartelijke groet, H.M. (Kevin) de Jonge  ''Zolang nog niet iedereen kan zwemmen, moet elke zwemmer kunnen redden.''

joostvankempen

• REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #247 Gepost op: 4 januari 2016, 00:01:54
Het is ook maar net hoe je het bekijkt: zelf zo'n jas aanschaffen voor je hobby is best prijzig. En ze als brigade aanschaffen voor je leden, dan heb je een goede sponsor nodig. Maar als zeiler weet ik ook wat een goede jas voor op het water kost. Kijk voor de grap eens op de Gaastra Pro webshop wat deze jassen voor op het water (werkjas, softshell) gewoon in de publieksuitvoering kosten:

'gewone' zeiljas 270-350 euro
softshell 140 euro
Team Brunel zeiljas 499 euro
Offshore Fastnet zeiljas 600 euro

en dan is Gaastra niet eens het duurste merk. Als de kwaliteit van de Reddingsbrigade-versie niet onderdoet voor die van de consumenten-versie, dan heb je een koopje?!

Daar komt ook nog bij dat de eerdere Reddingsbrigade-werkjassen die verkrijgbaar waren via Determeyer & Van Maanen ook ruim 200 euro per stuk waren, of is iedereen dat al weer vergeten? En dat waren eigenlijk 'wegwerkersjassen' (parka's) en niet echt praktisch op een boot: te lang, geen flap met elastiek om het middel (voor wind en water van onderaf), slechte windstoppers in de mouwen etc.

Ik heb al eerder op dit forum gezegd: als Gaastra de kwaliteit kan leveren die ik gewend ben van de échte Gaastra Pro, zoals die ook getoond is bij de 'roadshow' door RN in 2014, dan krijgen we een prijs-kwaliteit-verhouding waar geen andere leverancier aan kan tippen. Ik heb het nog terug gezocht, maar zowel de zwemshorts als de polo's van Determeyer waren duurder dan Gaastra én van zeer slechte kwaliteit.

Een goede uitstraling, maar nog belangrijker: goede persoonlijke bescherming. Dat kost gewoon geld. En je kunt ook bij de HEMA voor 5 euro 3 gele t-shirts kopen en voor 5 euro aan strijktransfers en zelf 'reddingsbrigade' erop printen, maar daar word ik als vrijwilliger niet vrolijk van....

Bij onze Reddingsbrigade hebben we als bestuur een heel duidelijk beleid: niemand krijgt bij ons betaald (in euro's), maar al het geld dat we als vereniging verdienen stroomt wel indirect terug naar de vrijwilligers. Dat betekent continue investeren in materiaal, feestjes, en dus ook in kleding. Sommige kledingstukken zetten wij bv. met korting door naar de leden, waarbij de vereniging als het ware een stuk 'sponsort'. Ik ken ook brigades die werken met spaarpunten, waarbij je met het maken van inzet-uren punten verdient waarmee bv. kleding kan worden aangeschaft. Hoe meer je doet voor de brigade, hoe sneller je een jas bij elkaar hebt gespaart ;-)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch

Markvniel

• Forum gebruiker
Reactie #248 Gepost op: 4 januari 2016, 10:32:05
Kwaliteit kost geld zonder meer maar daar mag je dan ook snelle levering, gelijke kwaliteit en uitstraling enzv voor verwachten en dat valt me tegen van Gaastra.
We gaan het afwachten hoe het verder loopt.

Punten per inzet, vergoedingen per inzet enzv. ken ik ook, dit heeft ook zijn voor en nadelen. Per vereniging verschilt dit idd wel weer. Het blijft voor een vrijwilligers vereniging een grote kostenpost om kleding goed geregeld te krijgen! Wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan de KNRM die het strak voor elkaar heeft maar ook veel meer donaties krijgt!

Grtz

bAdemArk

• Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #249 Gepost op: 31 januari 2016, 17:58:25
Na wat zoeken heb ik in Duitsland een set gekocht. De Rettungsdienst werkt ook vaak in het rood/geel.

Softshelljas voor €65: http://onlineshop.onlinehandel-graul.de/de/rettungsdienst/bekleidung/einsatzbekleidung/softshelljacke-rettungsdienst-leuchtgelb-rot-reflexstreifen
Broek voor €44: http://onlineshop.onlinehandel-graul.de/de/rettungsdienst/bekleidung/hosen/einsatzhose-rettungsdienst-rot-leuchtgelb-reflex-silber
Alternatieve broek voor €32: http://onlineshop.onlinehandel-graul.de/de/rettungsdienst/bekleidung/hosen/einsatzhose-rettungsdienst-rot-reflex-silber

Van mijn oude fleecejas kan ik mooi de patch afhalen en op de nieuwe jas doen.

Verzendkosten zijn trouwens €20,00 naar Nederland.

Groeten,
Mark