Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)

Auteur Topic: Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)  (gelezen 115603 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

dannyknaap

• Strandwacht Almeerse Reddings Brigade
  • Forum gebruiker
  • Zin in bewakingsseizoen 2014!
Reactie #50 Gepost op: 1 februari 2014, 17:27:05
Ik heb van de week contact het de bond gehad over de nieuwe kleding. De bond is inderdaad bezig met het ontwikkelen van kleding en binnenkort wordt er door de bond meer bekend gemaakt.
Al mijn uitspraken zijn strikt persoonlijk en dus NIET functiegebonden!

joostvankempen

• REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #51 Gepost op: 1 februari 2014, 23:22:10
Citaat van: Shifty link=msg=1241268 date=1391193635
Ik hoor geluid dat ze de hele kust waar strandwacht en reddingsbrigade is willen straktrekken aan 1 kledinglijn.
Het voordeel van een volledig geüniformeerde kleding lijn is dat de kleding op voorraad kan liggen en direct opvraagbaar kan zijn bij bestellingen. (Breaking Bulk) Dit bespaart Reddingsbrigades een hoop gedoe en geld.

Maarja er blijven altijd brigades die hun eigen samengestelde kleding wellicht willen behouden.
Daar moet alles apart gemaakt en evt. geassembleerd worden op order.(Neem ik aan) In ieder geval in lagere hoeveelheden uitgeleverd worden.

Dat vind ik een hele grote dikke LOL.. 098uo

Een jaar of 10 geleden (of misschien wel meer) heeft Reddingsbrigade Nederland dat al eens gedaan: 1 vaste leverancier met een volledige kledinglijn voor Reddingsbrigades. Met overal al 'Reddingsbrigade' en het logo van RN op gedrukt en geborduurd. Met een eigen foldertje, bestelsite etc. Iedere brigade kon dat zo van de plank bestellen, of je kon er nog je eigen logo bij laten drukken of borduren tegen meerkosten. Ook in kleine hoeveelheden, uit voorraad. Wel met het voorraadrisico bij de leverancier, niet bij RN. Is toen groots gepresenteerd, iedereen dezelfde uitstraling, eenheid in brigadeland etc.

Maar binnen een jaar gingen veel brigades al elders shoppen: de een vond het te duur, de ander wilde net dat ene kledingstuk dat niet in het assortiment zat, de volgende wilde zijn eigen logo anders of groter, de volgende wilde 'lifeguard' of 'strandwacht' op de rug ipv 'reddingsbrigade'. Leverancier verprutste vervolgens ook nog een hoop bestellingen en daardoor is het allegaartje ontstaan wat we nu hebben.

Nu beginnen we dus weer opnieuw begrijp ik? Volgens mij moet RN zich afvragen voor welk probleem dat een oplossing is. Hebben we echt 100% uniforme kleding nodig? Of volstaat het als het zo op elkaar lijkt dat het publiek denkt dat we 1 zijn? Geef vooral goede richtlijnen over kleurgebruik enzo, en laat iedereen zelf kiezen wat de brigade betaalbaar vind, of goed vind, of wat dan ook. Kijk maar naar de Brandweer of Ambulance, voor een buitenstaander zijn ze allemaal hetzelfde, maar als je goed kijkt is het allemaal anders.

Besteed liever aandacht aan bijvoorbeeld oranje boten: dat is nu echt iets wat opvalt bij het grote publiek. Een reddingsboot is oranej. Dat valt op, dat zie je meteen. Dus niet zwart of geel. En als de redder die erop zit dan rood/geel is, dan is het goed. Welke kleding dat ook is.

Citaat van: dannyknaap link=msg=1241427 date=1391272025
Ik heb van de week contact het de bond gehad over de nieuwe kleding. De bond is inderdaad bezig met het ontwikkelen van kleding en binnenkort wordt er door de bond meer bekend gemaakt.

Ik ben benieuwd!
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch

Shifty

• Functioneel
  • Forum gebruiker
Reactie #52 Gepost op: 2 februari 2014, 21:05:06
Citaat van: joostvankempen link=msg=1241496 date=1391293330
Dat vind ik een hele grote dikke LOL.. 098uo

Een jaar of 10 geleden (of misschien wel meer) heeft Reddingsbrigade Nederland dat al eens gedaan: 1 vaste leverancier met een volledige kledinglijn voor Reddingsbrigades. Met overal al 'Reddingsbrigade' en het logo van RN op gedrukt en geborduurd. Met een eigen foldertje, bestelsite etc. Iedere brigade kon dat zo van de plank bestellen, of je kon er nog je eigen logo bij laten drukken of borduren tegen meerkosten. Ook in kleine hoeveelheden, uit voorraad. Wel met het voorraadrisico bij de leverancier, niet bij RN. Is toen groots gepresenteerd, iedereen dezelfde uitstraling, eenheid in brigadeland etc.

Maar binnen een jaar gingen veel brigades al elders shoppen: de een vond het te duur, de ander wilde net dat ene kledingstuk dat niet in het assortiment zat, de volgende wilde zijn eigen logo anders of groter, de volgende wilde 'lifeguard' of 'strandwacht' op de rug ipv 'reddingsbrigade'. Leverancier verprutste vervolgens ook nog een hoop bestellingen en daardoor is het allegaartje ontstaan wat we nu hebben.

Nu beginnen we dus weer opnieuw begrijp ik? Volgens mij moet RN zich afvragen voor welk probleem dat een oplossing is. Hebben we echt 100% uniforme kleding nodig? Of volstaat het als het zo op elkaar lijkt dat het publiek denkt dat we 1 zijn? Geef vooral goede richtlijnen over kleurgebruik enzo, en laat iedereen zelf kiezen wat de brigade betaalbaar vind, of goed vind, of wat dan ook. Kijk maar naar de Brandweer of Ambulance, voor een buitenstaander zijn ze allemaal hetzelfde, maar als je goed kijkt is het allemaal anders.

Besteed liever aandacht aan bijvoorbeeld oranje boten: dat is nu echt iets wat opvalt bij het grote publiek. Een reddingsboot is oranej. Dat valt op, dat zie je meteen. Dus niet zwart of geel. En als de redder die erop zit dan rood/geel is, dan is het goed. Welke kleding dat ook is.

Ik ben benieuwd!

Sterke tekst, er zitten een vorm van waarheid in. Dit is voor de markt ook wel goed. Dat reddingbrigade kleding door verschillende leveranciers of merken gemaakt kan worden. Hierop kunnen bedrijven inspelen op de identieke wensen en behoefte van de brigade. Dit geeft ook een breder draagvlak voor innovatie. Dit geeft weer een beetje concurrentie en kunnen de prijzen ook mooi ge line filled worden. Want het is inderdaad wat je zegt persoonlijke smaak. Er zijn mensen die dool graag met grote verticale letters REDDINGSBRIGADE aan de zijkant van hun lange broek willen lopen. Maar er zijn er ook bij die dat afreiselijk vinden. Dan vind ik het goed dat er intern besloten kan worden dat het niet mooi of functioneel is en er graag wat anders in de plaats moet komen.

Shifty

• Functioneel
  • Forum gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 2 februari 2014, 21:15:57
Citaat van: Mr Dweijllus link=msg=1239644 date=1390732616
Ik zelf hoop dat ze de polos van zandvoort/monster overnemen.  Zijn mooie en opvallende polos, goede kwaliteit en de mensen die ze dragen zie je kilometers verder nog lopen op het strand.

Verder vind ik de reflectoren niet hinderlijk, en dan als tweede vind ik toch dat het erbij hoort. Het is tenslotte veiligheids/werkkleding met alle eisen en regels vandien. Veder is de rest van de bestaande werkkleding ook voorzien van die fluo gele en rode kleuren + de reflectie.

Maar dat is mijn mening, en die zal vast niet iedereen delen  ;)

het is goed spul en die kleuren zijn mooi gedaan. Maar niet iedereen vind het 'chil' om met veiligheidsreflectiestrepen op zijn borst te lopen.

Ik ben van mening dat dat voor standaard tshirt en korte broek echt niet nodig is. Je wordt zoizo wel herkend met geel en rood.

Dat is pas nodig voor snachts op zo'n jas en op een overlevingspak.

Pas maar op want zo meteen krijgen we ook nog helmen & lopen we er met zn allen erbij als wegmedewerkers.  ;D ;D ;D ;D

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #54 Gepost op: 3 februari 2014, 08:12:16
Is het niet de vraag of wij dit willen maar of dit ook wat arbo is. Op het strand lijkt het wat overbodig maar je komt ook op parkeerplaatsen en dergelijke

9910001
9910001

joostvankempen

• REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #55 Gepost op: 3 februari 2014, 16:17:04
Citaat van: 9910001 link=msg=1241699 date=1391411536
Is het niet de vraag of wij dit willen maar of dit ook wat arbo is. Op het strand lijkt het wat overbodig maar je komt ook op parkeerplaatsen en dergelijke

9910001

Dat klopt, maar zeker arbo moet je volgens mij lokaal invullen: je maakt een analyse van je eigen situatie en daarop neem je maatregelen. In ons geval komt het incidenteel voor dat we van de strandpost naar het parkeerterrein moeten, bv. voor het opvangen van een ambulance. Daar hangen dan gele hesjes met reflectiestrepen voor op de post, naast de redvesten. Staat ook Reddingsbrigade achterop en trek je aan over je gele polo. En je komt altijd langs de post gelopen op weg naar p-terrein. Problem solved.
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch

guest11765

• Gast
Reactie #56 Gepost op: 14 februari 2014, 17:44:57
https://www.reddingsbrigade.nl/nieuws/reddingsbrigade-nederland-en-gaastra-pro-gaan-samenwerken.html

Nou het is te hopen dat jullie dan wel ECHT Gaastra kleding krijgen.
En niet NEP zooi waar ze snel nog even hun logo op hebben gezet.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #57 Gepost op: 14 februari 2014, 18:07:53
Citaat van: Kapitein Haeck link=msg=1244163 date=1392396297
https://www.reddingsbrigade.nl/nieuws/reddingsbrigade-nederland-en-gaastra-pro-gaan-samenwerken.html

Nou het is te hopen dat jullie dan wel ECHT Gaastra kleding krijgen.
En niet NEP zooi waar ze snel nog even hun logo op hebben gezet.

Jij zegt het, ik dacht het...  ;)

Rescue_tube

• Junior gebruiker
  • **
  • Proud to be a Lifeguard
Reactie #58 Gepost op: 14 februari 2014, 20:10:47
Citaat van: -Joost- link=msg=1244170 date=1392397673
Jij zegt het, ik dacht het...  ;)

Nou nou Kapiteintje wat laat jij je weer negatief uit over de wegenwacht. Wist overigens niet dat ze daar Gaastra droegen.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 14 februari 2014, 20:12:54
Citaat van: Rescue_tube link=msg=1244179 date=1392405047
Nou nou Kapiteintje wat laat jij je weer negatief uit over de wegenwacht. Wist overigens niet dat ze daar Gaastra droegen.

;D