De jassen en broeken die wij hebben, waren de eerste serie de echte Gaastra Pro. Binnen buitenkant alles klopte met wat er in de winkel ligt.
Dat scheen te duur te wezen. Dus nu hebben we look a like's.
Het komt niet eens in de buurt van de Gaastra pro. Het is alleen een vergelijkbare buiten stof met dezelfde kleur.
Maar van binnen en qua pasvorm heeeeeel anders. Maar voor het gemak hebben ze werkelijk even het logo Gaastra Pro er op geplakt. De originele jas is Gaastra zwart en Pro rood. Bij ons is het complete logo 1 zwart grijze kleur....
Waar de eerste jassen een soort membraam er in hadden zitten waardoor het nog ademde, zijn de nieuwe jassen pure nylon achtige zweet dingen.
Korte broeken waren de eerste serie ook veel fijner van. Tshirts blijf ik een smerige stof vinden om aan te hebben en heb er ook het liefst een Tshirt van mijzelf onder aan. De softshells zijn wel fijn, maar die zijn in de verkeerde kleur (meer oranje roze dan rood).
Tevens heb ik tijdens een beurs een keer een gesprek gehad met 1 van de grote namen(man) van Gaastra kleding (omdat wij een gecombineerde stand hadden). En ik heb zelden iemand zo minachtend horen praten over zijn klanten en over geld als die meneer. Als dat mijn werkgever was, had ik de volgende ochtend mijn ontslag ingediend.
Tijdens diezelfde beurs, maar dan de natte uitvoering, wilde ik een echt Gaastra Pro jasje kopen. Maar 1 van die meiden raden dat mij af. Er was een hele serie binnen gekomen die niet op de juiste manier gestikt waren, waardoor ze vervroegd konden gaan lekken. Deze hadden ze juist mee genomen naar de beurs om ze daar te slijten tegen uitverkoop prijzen. Denk je kwaliteit te kopen.....
In ons kleding pakket zijn ook tal van misdrukken en verkeerd genaaide dingen binnen gekomen.
Kwaliteit is echt heeeeel ver te zoeken.
Maar ja welk groot merk (behalve de echte outdoor merken) als Nike etc zijn nog wel kwaliteit. Het word allemaal in de lage lonen landen in elkaar gescheten.
Bij mijn werkgever hebben wij broeken gehad, die hoefde je niet eens te wassen. Na 3x dragen vielen de stiknaden er gewoon uit. En dat heeft bijna 1 jaar geduurd voor de directie +700 man geloofde. Nu hebben we eindelijk andere type en merk broeken.
En als afsluiter heb ik bij mijn werkgever de eer gehad om 1 van de oude oprichters van het merk Gaastra te mogen helpen met zijn Landrover. En die sprak de woorden uit. Als ik wist wat ik vandaag weet, dan had ik de naam Gaastra nooit zo verkocht. Wij stonden voor kwaliteit, dat heeft ons groot gemaakt.