Hebben ze zelf geen blouse of polo's van thuis? :/
Dat gaat wel heel ver de verkeerde kant op, het geld moet zeker op.
?? is een langgekoesterde wens geweest van veel brigades en officials en een van de dingen die door de deal met Interpolis uiteindelijk is gerealiseerd. Een herkenbaar en onderscheidend shirt voor zij die een specifieke rol komen vervullen. Een voetbalscheidsrechter heeft toch ook een herkenbaar pakje?
Ik vind het enorm professioneel er uit zien en het vergroot de herkenbaarheid voor ouders en jeugd wie de examinator is. Bij ons in het zwembad én op het strand lopen alle instructeurs en strandwachters in de rood-gele kleding. Als de examinator tijdens een examen ook die kleding aan heeft, lijkt het voor de ouders alsof hij een van ons is. De wit-oranje polo of blouse geeft de official de uitstraling van een official: een externe die onafhankelijk komt beoordelen of het niveau goed is en daarom respect verdient van leden en ouders. Dit draagt bij aan een professionele opleidingsstructuur die past bij een professionele organisatie. Ik vind dat een goede investering van die 2 tientjes die een polo kost...
Ik kan je zo een hele lijst van dingen geven waar de bond ons geld slechter heeft besteed