Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)

Auteur Topic: Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)  (gelezen 114507 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #70 Gepost op: 26 februari 2014, 12:46:28
Citaat van: Kapitein Haeck link=msg=1246491 date=1393402650
Weten jullie zeker dat jullie niet stiekem ingelijfd worden? Eerst het zelfde merk en nu de wetsuits.... ::)
Kijk is naar de kleuren van de wetsuits  :D  ::)

Voor je het weet worden we allemaal overgenomen door de RNLI, als we het toch over over wetsuits en dergelijke hebben ;D


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #71 Gepost op: 27 februari 2014, 22:46:42
Citaat van: Kapitein Haeck link=msg=1246491 date=1393402650
Weten jullie zeker dat jullie niet stiekem ingelijfd worden? Eerst het zelfde merk en nu de wetsuits.... ::)
Kijk is naar de kleuren van de wetsuits  :D  ::)

die kleuren zijn toch gewoon de internationale kleuren voor reddings/lifeguard/strandwachtorganisaties? daar lopen ze in Engeland, Frankrijk, Australie en USA ook in?
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #72 Gepost op: 3 maart 2014, 22:41:14
Citaat van: -Joost- link=msg=1246523 date=1393415188
Voor je het weet worden we allemaal overgenomen door de RNLI, als we het toch over over wetsuits en dergelijke hebben ;D

Wetsuits hadden we al dus ik vind dat niet zo gek.

Citaat van: -Joost- link=msg=1246142 date=1393261429
Die wit-oranje polo's en softshells waar de lui van opleidingen in lopen bij examens, PvB's en dergelijke ;)

Hebben ze zelf geen blouse of polo's van thuis? :/
Dat gaat wel heel ver de verkeerde kant op, het geld moet zeker op.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #73 Gepost op: 6 maart 2014, 21:30:59
Citaat van: Shifty link=msg=1247738 date=1393882874
Hebben ze zelf geen blouse of polo's van thuis? :/
Dat gaat wel heel ver de verkeerde kant op, het geld moet zeker op.

?? is een langgekoesterde wens geweest van veel brigades en officials en een van de dingen die door de deal met Interpolis uiteindelijk is gerealiseerd. Een herkenbaar en onderscheidend shirt voor zij die een specifieke rol komen vervullen. Een voetbalscheidsrechter heeft toch ook een herkenbaar pakje?

Ik vind het enorm professioneel er uit zien en het vergroot de herkenbaarheid voor ouders en jeugd wie de examinator is. Bij ons in het zwembad én op het strand lopen alle instructeurs en strandwachters in de rood-gele kleding. Als de examinator tijdens een examen ook die kleding aan heeft, lijkt het voor de ouders alsof hij een van ons is. De wit-oranje polo of blouse geeft de official de uitstraling van een official: een externe die onafhankelijk komt beoordelen of het niveau goed is en daarom respect verdient van leden en ouders. Dit draagt bij aan een professionele opleidingsstructuur die past bij een professionele organisatie. Ik vind dat een goede investering van die 2 tientjes die een polo kost...

Ik kan je zo een hele lijst van dingen geven waar de bond ons geld slechter heeft besteed ;)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Lifesaver1990

  • Senior Lifeguard / Schipper NRV
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
  • So others may live
Reactie #74 Gepost op: 6 maart 2014, 22:21:04
Nou, daar istie dan, de hele nieuwe lijn.
Persoonlijk vind ik de polo's erg mooi, de jas en de broek valt tegen.
Tevens vind ik het jammer dat de lijn niet standaard rood-geel meer is, maar geel of rood met witte/zwarte opdruk. Tenzij dit natuurlijk wordt aangepast, maar zo is de catalogus nu.

http://bondsinfo.reddingsbrigade.nl/upload/docs/catalogus_nieuwekleding2014.pdf


Lifesaver1990

  • Senior Lifeguard / Schipper NRV
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
  • So others may live
Reactie #75 Gepost op: 6 maart 2014, 22:28:19
Citaat van: Lifesaver1990 link=msg=1248468 date=1394140864
Nou, daar istie dan, de hele nieuwe lijn.
Persoonlijk vind ik de polo's erg mooi, de jas en de broek valt tegen.
Tevens vind ik het jammer dat de lijn niet standaard rood-geel meer is, maar geel of rood met witte/zwarte opdruk. Tenzij dit natuurlijk wordt aangepast, maar zo is de catalogus nu.

http://bondsinfo.reddingsbrigade.nl/upload/docs/catalogus_nieuwekleding2014.pdf

De prijzen vallen mij overigens ook mee, al kloppen de verhoudingen mijnsinziens niet helemaal. Broekje is duurder dan polo en soft-shell en trainingsbroek zijn naar verhouding ook duurder.


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #76 Gepost op: 7 maart 2014, 22:20:44
Citaat van: Lifesaver1990 link=msg=1248468 date=1394140864
Nou, daar istie dan, de hele nieuwe lijn.
Persoonlijk vind ik de polo's erg mooi, de jas en de broek valt tegen.
Tevens vind ik het jammer dat de lijn niet standaard rood-geel meer is, maar geel of rood met witte/zwarte opdruk. Tenzij dit natuurlijk wordt aangepast, maar zo is de catalogus nu.

http://bondsinfo.reddingsbrigade.nl/upload/docs/catalogus_nieuwekleding2014.pdf

Ik vind ook de kleuren van de logo's wat vreemd en die lijken me in strijd met het de logo-/kleurvoorschriften die de bond zelf opgesteld heeft (niet dat elke brigade zich daar aan houdt; ik kom genoeg foutjes tegen).


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #77 Gepost op: 8 maart 2014, 21:43:07
Citaat van: bAdemArk link=msg=1248837 date=1394227244
Ik vind ook de kleuren van de logo's wat vreemd en die lijken me in strijd met het de logo-/kleurvoorschriften die de bond zelf opgesteld heeft (niet dat elke brigade zich daar aan houdt; ik kom genoeg foutjes tegen).

Dat valt me nu pas op, volgens het huisstijlhandboek is inderdaad de kleding rood/geel, ook de bedrukking (rood op geel, geel op rood). Nu wordt het zwart op geel en wit op rood. Waarschijnlijk concessie die ze aan Gaastra hebben moeten doen?  :(

Prijzen vallen mij ook erg mee, dat is wel positief. Ik vind die verhoudingen nog niet zo raar: bij de Perry Sport is een goede, sneldrogende zwemshort volgens mij ook wel duurder dan een polo?
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #78 Gepost op: 9 maart 2014, 00:43:52
Bedankt voor het delen van de PDF!!


tymohuizinga

  • lid reddingsbrigade drachten vig i.o
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Trust me, I am a lifeguard
Reactie #79 Gepost op: 9 maart 2014, 19:27:25
die prijzen vind ik wel prettig vooral als je zelf alles moet bekostigen