^^ dat bestaat al. Je hebt toch roode reddingsbrigade shirts voor stagiairs en jeugd en geel is voor de vrijwilligers.
Dat is maar net de eigen interpretatie die een brigade geeft aan de kleuren: wij gebruiken de rode shirts juist voor de leidinggevenden (commandanten, hoofd opleidingen zwembad) de gele voor de vrijwilligers...

Ik weet wel dat er brigades zijn waar de stagiairs het gele shirt dragen, maar dan met 'stagiair' of 'in opleiding' erop gedrukt onder of in plaats van het woord 'Reddingsbrigade'.
Bij ons krijgt iedereen die een actieve rol vervult meteen het gele shirt, ook als het stagiairs of beginners zijn. Het is dan wel zo dat zij altijd gekoppeld zijn aan een ervaren kracht en dus nooit alleen kunnen komen te staan.
Ik vind het zelf altijd maar raar om beginners in een vakgebied een 'stempel' te geven, dat hebben ze bij de Kruidvat bij de cassieres ook. Vind dat zo raar minderwaardig. Iedereen moet onderaan beginnen, maar ik mag toch aannemen dat iedere nieuwe medewerker een bepaalde basiskennis heeft en een soort intake heeft gehad, waardoor ze vanaf dag 1 weliswaar nog veel moeten leren, maar toch wel gewoon voor vol mogen worden aangezien?