Hoi Chris,
Zeker is er ook de militaire tak, maar als die vanuit het militair hospitaal in Utrecht moeten vertrekken duurt het ook ruim twee uur voordat ze in Limburg arriveren, en dan ga ik nog ervan uit dat de reistijd niet negatief wordt beïnvloed door verkeersopstoppingen t.g.v. de calamiteit.
Maar zoals je misschien weet hangt Zuid Limburg met een slechts 6 kilometer breed streepje land vast aan de rest van Nederland, daar loopt ook de A2 doorheen.....tel maar uit als dat vol staat met verkeer wat dat weer doet met je inzet tijd......
Ruud
Ruud, je denkwijze bevat wat nuance, niet alle geneeskundige eenheden zitten in Utrecht. De brigades in Oirschot, Havelte en Schaarsbergen hebben een geneeskundige compagnie, 400 geneeskundig bataljon zit in Ermelo.
Daarnaast zullen bij calamiteiten deze eenheden met spoed ter plaatse komen begeleid door de KMar gok ik zo.
Omdat tegenwoordig elke veiligheidsregio een liaison van defensie heeft zitten voor dit soort Nationale Operaties, zijn de lijntjes erg kort.
Het blijft een uitdaging voor het Rode Kruis. En ik ben van mening dat de vereniging in Den Haag gewoon duidelijk moet zeggen wat ze willen en daar op insteken. Nu blijft het maar een beetje rommelen in de marge....