Diplomatieke onschendbaarheid bij foutparkeren?

Auteur Topic: Diplomatieke onschendbaarheid bij foutparkeren?  (gelezen 27974 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #60 Gepost op: 19 april 2014, 20:20:25
Citaat van: silque link=msg=1259889 date=1397912518
Dit lijkt me toch een verborgen dreigement  :(

Je kan het ook anders lezen.
In een land waar Nederland als VS geallieerd land toch al als ongewenst wordt gezien is de bevolking ook iets minder tam als dat van Nederland  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 20 april 2014, 14:24:53
Ja.. dus? Als ik door een 1% MC word bedreigd moet ik dat ook niet als een bedreiging zien, omdat zij over het algemeen ook minder tam zijn?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 20 april 2014, 21:44:07
Toch apart, de beste journalist zit volgens mij niet aan de auto en word toch op handtastelijke wijze aangepakt. Of het nu irritant is of niet wat de journalist doet, dit zou imho toch niet ongestraft mogen blijven.

Het blijft ook irritant dat auto's met CD in t kenteken zich zo blijven misdragen. Wie weet hoe andere landen hier mee omgaan?
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #63 Gepost op: 21 april 2014, 11:23:24
Citaat van: Mattijs link=msg=1260851 date=1398023047
... de beste journalist zit volgens mij niet aan de auto ...
"Meneer. Waarom staat u hier geparkeerd?"

Op het moment van de vraag staat de journalist wel erg dicht bij de auto en direct daarop stapt de chauffeur uit.
Het is natuurlijk niet te zien in de montage maar ik kan me best voorstellen dat er b.v. op het raampje geklopt is.
Chauffeur lijkt mij ook wel een type dat iemand volledig kan negeren. (zou ik ook doen zolang ze van de auto afblijven)

Maar goed ... helaas speculaas.

(en zo best vindt ik die journalist eigenlijk niet)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #64 Gepost op: 21 april 2014, 11:41:03
Even heel kort samengevat dan: een asociale chauffeur staat asociaal geparkeerd; een waardeloze journalist spreekt hem daar op waardeloze wijze op aan.

Allemaal leuk, kern van de boodschap is dat de journalist weinig fout doet;
er is geen reden om zo agressief en handtastelijk te reageren, en te denken dat je boven de wet staat, alleen maar omdat er een CD kenteken op de auto van je baas zit.  :-X

Diplomaten zijn onschendbaar, maar hoe zit dat met deze chauffeur?
De auto kun je niet op kenteken bekeuren, maar in dit geval zit de chauffeur er in, kun je hem niet een bekeuring op eigen naam overhandigen?
En betreffende de mishandeling, indien de journalist daarvan aangifte doet, dan zijn er toch gewoon stappen mogelijk tegen deze chauffeur?
Samen sterk in de hulpverlening!

GWB Foxtrot

• KMar
  • Forum gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 21 april 2014, 11:54:33
Als deze chauffeur geaccrediteerd is, is hij net zo onschendbaar als zijn baas. Hangt af van zijn accreditatie, er bestaan een aantal vormen.

Stappen tegen deze chauffeur moet via de ambassade lopen, en dan alleen als BuZa daar op aan dringt. Als die er niets mee doet... Einde verhaal.

De kans is klein dat ze er iets mee doen. Het verkapte dreigement aan de NL ambassade maakt dat wel duidelijk.  :-\

sylvester1986

• Gast
Reactie #66 Gepost op: 21 april 2014, 12:11:59
Stel dat je als Nederlandse burger zelf actie onderneemt tegen deze diplomaten, krijg je dan een hogere straf omdat het diplomaten betreft?

GWB Foxtrot

• KMar
  • Forum gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 21 april 2014, 13:29:05
De artikelen 117a en b, 118 en 119 van het Strafrecht..

Niet aan beginnen dus.  98uiye

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #68 Gepost op: 21 april 2014, 13:42:14
vrachtwagen langs de stoep parkeren?

Ik geef zomaar een suggestie
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 21 april 2014, 14:18:44
Citaat van: Sylvester link=msg=1261010 date=1398075119
Stel dat je als Nederlandse burger zelf actie onderneemt tegen deze diplomaten, krijg je dan een hogere straf omdat het diplomaten betreft?
Ligt er aan wat je onder 'actie' verstaat. Noodweer is noodweer, ook tegen diplomaten.