Koen,
lokaal is geen nationaal overleg. Daarbij heb ik mijn twijfels over de "slagvaardigheid" van het vernieuwde strandhulpverleningsvoertuig van de KNRM. Een dergelijk voertuig, in die grootte, inzetten voor bijvoorbeeld slachtoffervervoer over een druk strand is vragen om problemen. Daar komt ook nog eens de werkhoogte. Een echte ruggebreker als je een slachtoffer van > 80 kg hebt en hij moet die bak in.
De KNRM is tot nu toe uitsluitend repressief op zee en strand aanwezig. Denk je nu echt dat een "Valentijn" type reddingboot gaat patrouilleren tussen het eerste en tweede bankje op een mooie zomerse dag. Ik denk het niet.
Of gaan we de redschuur van de KNRM omtoveren in een mega ballenbak, waar kids die pa/ ma/ opa/ oma/ buurvrouw/ buurman etc kwijt zijn daar uren kunnen vertoeven.
Zoals in de PPT voor de MBA centralisten wordt aangegeven zijn de reddingsbrigades de brug vanaf de openbare verharde weg naar een slachtoffer/ drenkeling die ligt tot 1 km uit de kust. Een aantal taken kan men regionaal delen of verdelen. Ligt aan het materiaal van reddingsbrigade en maatschappij, maar door de band genomen heeft een ieder z'n eigen taak.
De vrijwilligers van de KNRM staan niet te springen om telkens voor een ambulance het strand op te moeten, want dan zouden er dit jaar voor het station Zandvoort al meer uitrukken tbv de ambulance zijn geweest dan voor de Kustwacht.