Supporter Ajax-Barcelona zwaargewond na val van tribune in gracht Arena - Amsterdam 26-11-2013

Auteur Topic: Supporter Ajax-Barcelona zwaargewond na val van tribune in gracht Arena - Amsterdam 26-11-2013  (gelezen 18746 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker

Anders laat je toch de vrije nieuwsgaring toch zijn werk doen.. Het is aan de journalisten zelf om te bepalen hoe integer men met de informatie omgaat.

Men zorgt nu voor meer aandacht dan wellicht gehoopt / gewenst.

Wie is het mijn stukje eens OF wie heeft er een andere invalshoek ?

Om te beginnen is dit stukje niet van de supportersvereniging, maar van Ajax zelf.

En het gaat om nazorg voor betrokkenen, net zo als dat gebeurdt bij andere incidenten.
Het lijkt mij normaal om dan geen
Pers toe te laten.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Alufolie in de aanbieding deze week of zo...?

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 28 november 2013, 09:08:19
Citaat van: scorpionadvies link=msg=1223632 date=1385623444
Dat kan duiden op GEEN ongeluk maar opzet in het spel.

Anders laat je toch de vrije nieuwsgaring toch zijn werk doen.. Het is aan de journalisten zelf om te bepalen hoe integer men met de informatie omgaat.

De bijeenkomst is, zoals de tekst al zegt, bedoelt voor betrokkene en omstanders om steun aan elkaar te vinden. Waarschijnlijk zal slachtofferhulp ook aanwezig zijn. Daarbij kan het zijn dat mensen zich heel kwetsbaar opstellen en hun hart luchten. Ik kan mij heel goed voorstellen dat Ajax vind dat er dan geen pers bij hoeft te zijn.

Dat wil niets zeggen over opzet, anders was een bijeenkomst minder vrijblijvend. Het wil ook niets zeggen over hoe de media met de informatie om gaat. Als je iemand voor zes camera's zijn verhaal laat doen zal het gesprek waarschijnlijk een stuk minder open verlopen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Highfield

• Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 28 november 2013, 10:39:36

Het staat iedereen toch vrij om journalisten de deur te weigeren? Als jij een traumatische ervaring hebt doorgemaakt, wil je dan bij de bespreking daarvan journalisten hebben? Vrije nieuwsgaring houd op bij de voordeur (mijn voordeur in ieder geval).
Bijdragen op persoonlijke titel.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Ajax-slachtoffer komt uit Kortenhoef

KORTENHOEF - ,,Ik heb net even een kaartje in de brievenbus gedaan om ze sterkte te wensen’’, zegt een buurvrouw uit Kortenhoef. De buurt leeft mee met het gezin van de 46-jarige Ajax-fan, die in het ziekenhuis vecht voor zijn leven.

Hij raakte zeer ernstig gewond bij een val van vijf meter in de Arena, tijdens de wedstrijd Ajax-Barcelona.

Vigilant

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 28 november 2013, 17:37:05
Ik vind de laatste regel van de supporters vereniging van deze voetbal club wel heel vreemd.

Tijdens het incident is er genoeg media aanwezig (buiten de voetbal supporters).

N.a.v. de beelden die de hele wereld over gegaan zijn, nu ineens zeggen "gevoelig karakter"  geen media gewenst ?

Als jij praat met een arts of psycholoog over je moeilijkheden, wil jij er dan een camera op?

Dat schept echt geen veilig milieu.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #36 Gepost op: 29 november 2013, 06:23:29
Ik vind de laatste regel van de supporters vereniging van deze voetbal club wel heel vreemd.

Tijdens het incident is er genoeg media aanwezig (buiten de voetbal supporters).

N.a.v. de beelden die de hele wereld over gegaan zijn, nu ineens zeggen "gevoelig karakter"  geen media gewenst ?

Totaal oneens, het meeste is al gezegd. Voor een gesprek over de traumatische ervaringen van toeschouwers wordt een moment gecreëerd. Daar is de pers niet welkom. Punt.  Heeft niets te maken met vrije nieuwsgaring of complottheorieën maar met GBV
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #37 Gepost op: 29 november 2013, 18:00:12
Supporters praten na over ongeval

28 november 2013

Ajax heeft donderdagavond een bijeenkomst gehouden om na te praten over het ongeval dat tijdens Ajax - FC Barcelona heeft plaatsgevonden. Tijdens de wedstrijd viel afgelopen dinsdag een supporter in de gracht. Bij de bijeenkomst in het Supportershome waren ongeveer 50 aanwezigen, waaronder supporters, medewerkers van Ajax en de Amsterdam ArenA alsmede afgevaardigden van de medische en professionele hulpverlening.
De Ajax-directie was tijdens de bijeenkomst vertegenwoordigd door algemeen directeur Michael Kinsbergen, directeur marketing Edwin van der Sar en financieel directeur Jeroen Slop. Net als enkele andere mensen van Ajax en afgevaardigden van de ArenA, nam een aantal van hen het woord. Ook een traumaexpert bood vanuit zijn vakgebied bijstand aan betrokkenen die moeite hebben met de verwerking van wat ze hebben gezien.

De dienstdoende ambulancebroeder lichtte eveneens zijn kant van de zaak toe, hetgeen op veel begrip van de aanwezigen kon rekenen. Uit zijn verhaal bleek onder meer dat de hulpverlening, met dank aan de beveiligingsdienst van de ArenA, zeer snel op gang was gekomen. Het slachtoffer was dankzij de inzet van de hulpdiensten ongeveer een half uur na het incident in het ziekenhuis. Tijdens de samenkomst was er voor een ieder ruimschoots gelegenheid tot het stellen van vragen. De bijeenkomst van een ongeveer een uur werd afgesloten met de mogelijkheid voor betrokken om met elkaar te praten over de gebeurtenis.

Ajax heeft sinds woensdag einde van de dag meermaals contact gehad met de familie van de supporter. Een kleine afvaardiging van Ajax, bestaande uit onder anderen Edwin van der Sar, heeft een bezoek gebracht aan het ziekenhuis en daar met familie van de supporter gesproken. De familie laat weten zeer emotioneel te zijn en veel waarde te hechten aan hun privacy, hetgeen door Ajax vanzelfsprekend wordt gerespecteerd.

Het contact met Ajax wordt heel erg op prijs gesteld. Met toestemming van de familie mocht Ajax eerder deze donderdag de volgende door hen verstrekte informatie naar buiten brengen. Het slachtoffer is een 46-jarige Ajax-supporter. De man is getrouwd en vader van een zoon. Hij is een voetballiefhebber, een echte Ajacied die elke wedstrijd keek en af en toe naar het stadion ging. Hij is dinsdagavond zwaargewond en in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Zijn toestand was donderdagochtend nog steeds kritiek. De familie laat tot slot weten dat hij een rustige nacht heeft gehad en op de intensive care ligt met ernstig hoofdletsel.

Aanvullend heeft de politie dondermiddag laten weten dat zij onderzoek doet naar de toedracht van het incident. Hoewel het onderzoek nog niet is afgerond, is al wel duidelijk dat er géén sprake is van opzet of van een onveilige situatie in het stadion. De politie gaat dan ook uit van een zeer triest ongeval.

Ajax zal contact houden met de familie van het slachtoffer. Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn, dan zal Ajax hier in samenspraak met de familie melding van maken via de officiële Ajax-kanalen. Ajax wenst de familie en vrienden, alsmede de supporters en alle andere betrokkenen enorm veel sterkte toe.

Tekst: Ajax.nl
Samen sterk in de hulpverlening!

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Val supporter was hoogstwaarschijnlijk ongeluk

http://www.politie.nl/nieuws/2013/november/28/05-val-supporter-was-hoogstwaarschijnljik-ongeluk.html
Laatste update: 28-11-2013 | 13:12

Amsterdam Zuidoost - Dinsdagavond viel een Ajaxfan (46) vanaf de eerste ring in de Arena naar beneden. Na deze val van ongeveer 5 meter is hij zwaargewond naar het ziekenhuis vervoerd. Daar ligt hij nog altijd met levensgevaarlijke verwondingen.

De politie doet onderzoek naar de toedracht van het incident. Hoewel het onderzoek nog niet is afgerond is al wel duidelijk dat er géén sprake is van opzet of van een onveilige situatie in het stadion. De politie gaat dan ook uit van een zeer triest ongeval.

Meer informatie over het slachtoffer staat op de website van Ajax.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Toestand gevallen Ajax-supporter niet veranderd
Toestand gevallen Ajax-supporter niet veranderd
AT5
Gepubliceerd op 28 nov 2013
Citaat
De toestand van de Ajax-supporter die tijdens de wedstrijd tegen Barcelona in de gracht viel, is onveranderd. Lees verder: http://www.at5.nl/s/uhL