Oefening loopt een beetje uit de hand..

Auteur Topic: Oefening loopt een beetje uit de hand..  (gelezen 1709 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Gepost op: 5 juni 2005, 16:46:03
Komisch Incident, en toch konden er een aantal mensen niet lachen..

Ergens een hoge school in het midden van het land..
Houden ze prachtige ontruimingsoefening voor de BHV, een paar complexen moesten ontruimd worden..

Inclusief een aantal lotussen.., Door een kleine miscommunicatie is een van de lotussen in het verkeerde gebouw aan een spelen gegaan en die had de kaders van de oefening nog niet helemaal scherp geloof ik..

De oefening start.. Zij begint de acteren en een paar studenten bellen 112, en de ambulance komt.. De oefenleiding had dit niet geheel in de gaten..
En het ambu personeel (welke niet bij de oefening horen) komt bij het fictieve slachtoffer en zoals het een goed lotus betaamd blijft doorspelen..

Gniffel, het duurde dus ff voor dat de lotus en de ambulanceverpleegkundige door had, dat het een gespeelde situatie betrof..

Ik was er helaas niet bij ?, maar weet iemand de details. Ik hoor het net uit de derde hand..

Pffff  heb je als oefenleiding toch nog wat uit te leggen..




Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #1 Gepost op: 5 juni 2005, 17:16:37
Ik zou me dood schamen. :-X
Groeten, Colin


paul_hartog

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 5 juni 2005, 19:09:52
haha ja ik ook  :o
beetje duur foutje ;D


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #3 Gepost op: 5 juni 2005, 21:09:30
vorige week oefening gehad in een kerk met rook erbij.
meldkamer was gewoon op de hoogte maar toch buurtbewoners hadden gemeld en politie komt met blauw blauw ter plaatse....

ook humor


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #4 Gepost op: 5 juni 2005, 23:22:47
Dit geeft alleen maar aan dat de LOTUS erg waarheidgetrouw heeft gespeeld! Complimentje zeker op zijn plaats.

Dat die alleen in het verkeerde gebouw bezig was en dat de ambulance met toeters en bellen komt.... ach. Foutje moet kunnen baas.  ;)


Atego

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Waar geen vuur is is ook geen brand
    • Brandweer Nunspeet
Reactie #5 Gepost op: 7 juni 2005, 12:53:30
Er is dus overal wel miscommunicatie. Hier was twee weken geleden een oefening . Twee dagen er voor was er dus ook dagelijks een brandje in het betreffende pand. Op maandagavond werd het pand weer vol gepropt met rook. Alleen 1 raam was aan gort , en ja hoor er kwamen weer diverse meldingen binnen bij de politie. Die als de wiedeweerga weer TP aangekomen bleek het een oefening. Oorzaak er was niet gecommuniceerd op de ac tussen de politie en de brandweer. Raar maar waar en ze zitten nog wel op 1 afdeling tegenover elkaar. Een goede communicatie is het halve werk
Met vriendelijke groet   www.brandweer-nunspeet.nl


Vincent B

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 8 juni 2005, 09:31:52
Daar heb je oplossingen voor  ;D :
Wij hebben een aantal borden waar op stat PAS OP brandweer oefening. Maar toch gebeurd het nog wel eens dat de buren ofzo hals over kop naar buiten vliegen om te kijken of het nou echt brand.


maartenh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • www.112alarm.com
Reactie #7 Gepost op: 20 juni 2005, 20:53:11
Ken een korps die uitrukte naar hun eigen oefening (zonder dat ze het in de gaten hebben) Oeps vergeten door te geven aan de meldkamer dat het gebouw vol rook kwam te staan.  ::)