GRIP 1 Zeer grote brand (Antonis Interieurbouw) Fatimastraat - Breda 01-12-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (Antonis Interieurbouw) Fatimastraat - Breda 01-12-2013  (gelezen 11153 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1224493 date=1385923842
98uiye De kroegbaas zal wel willen en de restaurant eigenaar, maar de brand is bij hun in de achtertuin. Het cafetaria is te klein voor opvang en heeft het te druk met ramp toeristen.

En breda heeft natuurlijk maar een kroeg, een restaurant en een snackbar....en de politie heeft het samen met de snacktent te druk met ramptoeristen dus sluiten we de omwonenden op in een stinkende bus...zetten de eerste burger ook in die bus en dan komt het allemaal helemaal goed.... :'(
Nou ken ik Breda net ff te goed om te weten dat er ergens in dit verhaal iets niet helemaal klopt
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1224499 date=1385924338
En breda heeft natuurlijk maar een kroeg, een restaurant en een snackbar....en de politie heeft het samen met de snacktent te druk met ramptoeristen dus sluiten we de omwonenden op in een stinkende bus...zetten de eerste burger ook in die bus en dan komt het allemaal helemaal goed.... :'(
Ik denk dat die mensen mazzel hebben dat ze uberhaupt in een warme bus kunnen zitten. ::)


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Veiligheidsregio MWB ‏@VRMWB 1m
#Grip1 #Breda  Fatimastraat Om de hoogwerker van de Brandweer zo efficiënt mogelijk in te zetten wordt extra water uit de Mark gehaald
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Veiligheidsregio MWB ‏@VRMWB 39s
#Grip1 #Breda Fatimastraat Er is geen asbest in het pand gevonden
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Peter71 link=msg=1224500 date=1385924388
Ik denk dat die mensen mazzel hebben dat ze uberhaupt in een warme bus kunnen zitten. ::)

Dan is er m.i. toch ergens iets mis met de gemeentelijke voorbereiding voor dit soort situaties. Ik snap best dat je je niet overal op kunt voorbereiden en ik begrijp ook nog dat de politie het ook drukker heeft dan normaal maar als je bij machte bent een bus "te regelen" dan moet je ook bij machte zijn een knappe opvang te regelen anno (bijna) 2014
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1224489 date=1385923379
Ergens vind ik dit soort tweets altijd triest, een uur geleden zijn de omwonenden uit hun huizen gehaald, dan is er in een uur tijd toch wel iets te regelen van enig opvang adres, gaat er bij mij niet in dat de politie geen kennis heeft van een kroegbaas of wat ook waar de mensen terecht kunnen, alles beter dan in zo'n uiterst comfortabele bus kijken hoe de handel affikt....

Dat heeft weinig met de politie te maken. De ontruiming kan dan begeleid worden door de politie, maar opvang en verzorging is een proces voor de gemeentelijke tak. Iedere gemeente heeft wel objecten die bij grootschalige ontruimingen als opvang kunnen fungeren, maar kennelijk was het hier of niet nodig, of was men nog bezig met het regelen van een dergelijke locatie.
Citaat van: Peter71 link=msg=1224500 date=1385924388
Ik denk dat die mensen mazzel hebben dat ze uberhaupt in een warme bus kunnen zitten. ::)

Dat is gelukkig niet de manier van werken in Nederland: bij een gedwongen ontruiming kan je mensen geen uren op straat laten staan -zeker niet als de weersomstandigheden slecht zijn. Je kan ze opvangen in een object in de buurt of in één van de vooraf bepaalde locaties die de gemeente kan gebruiken :)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1224505 date=1385924600
Dan is er m.i. toch ergens iets mis met de gemeentelijke voorbereiding voor dit soort situaties. Ik snap best dat je je niet overal op kunt voorbereiden en ik begrijp ook nog dat de politie het ook drukker heeft dan normaal maar als je bij machte bent een bus "te regelen" dan moet je ook bij machte zijn een knappe opvang te regelen anno (bijna) 2014
Alleen als je adhoc mensen uit hun woningen moet halen zul je ze ook ergens moeten onderbrengen, zeker met deze frissere temperaturen. Dan is een bus als eerste opvang een prima plek. Dan kun je in alle rust bedenken waar je met die mensen uiteindelijk heen gaat. Bijvoorbeeld een sporthal, of een andere gelegenheid. je denkt dat alles zomaar klip en klaar geregeld is maar zo is het niet!


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Peter71 link=msg=1224507 date=1385924937
Alleen als je adhoc mensen uit hun woningen moet halen zul je ze ook ergens moeten onderbrengen, zeker met deze frissere temperaturen. Dan is een bus als eerste opvang een prima plek. Dan kun je in alle rust bedenken waar je met die mensen uiteindelijk heen gaat. Bijvoorbeeld een sporthal, of een andere gelegenheid. je denkt dat alles zomaar klip en klaar geregeld is maar zo is het niet!

Peter we hebben het over inmiddels een uur voordat de tweet van de VR gedaan werd en de tweet dat er ontruimt ging worden.... dan zit er m.i. ergens een kink in de kabel, alles wordt tegenwoordig vooruit bedacht waarom moet dit dan zo "knullig" (overigens niet alleen hier in Breda maar laatst ook in Rotterdam)

Danny, ik ga er stiekum even vanuit dat, en leg het daarom wellicht bij de verkeerde dienst, de politie kennis en kennissen heeft in en van de horeca, het lijkt mij voor deze dienst dan een "korte klap" om met die kennis snel iets te kunnen betekenen voor de geëvacueerde bewoners, waakzaam en dienstbaar is de slogan toch.....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Dit is helemaal geen taak voor de politie maar voor de gemeente. Die burgervader in die bus zal wat kunnen gaan regelen. Laten die agenten zich bezig houden met de echte calamiteit.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1224508 date=1385925028
Peter we hebben het over inmiddels een uur voordat de tweet van de VR gedaan werd en de tweet dat er ontruimt ging worden....
Vindt jij tijdstip verzenden van de tweet relevant voor de werkelijkheid?
Die mensen kunnen inmiddels allang onderweg zijn naar een opvanglocatie, of zelfs aan een bak koffie zitten. Ook voorlichters hebben wel wat beters te doen dan alleen maar te lopen twitteren.