GRIP 1 Zeer grote brand (Antonis Interieurbouw) Fatimastraat - Breda 01-12-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (Antonis Interieurbouw) Fatimastraat - Breda 01-12-2013  (gelezen 11176 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dierentuinen

• Senior gebruiker
  • FIA Safety officer
@klf grimmenstein markt ben net even wezen kijken. Woon niet ver van de brand. Denk dat de bewoners deze bus boven een verder gelegen locatie kiezen. Bus is een uitschuifbaar restaurant van de cateraar die in de Fatimastraat is gevestigd. Deze heeft een uitgebreide keuze uit dranken en eten. Stond klaar voor een evenement morgen. Zag hem staan in de buurt van de flat aan de Fatimastraat. Gele en blauwe brigade hield ramptoeristen op afstand.

Vraag me wel af waar al die mensen (ramptoeristen) vandaan komen.

(Helaas geen foto's kunnen maken lege accu)

@Danny722 aangewezen lokatie voor die wijk (restaurant) in directe buurt van de brand. Deze oplossing voor wat ik kon zien 20 bewoners is zeker niet verkeerd.

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Als ik mijn huis uit moet omdat er brand is bij de buren blijf ik graag in de buurt en ga ik niet lijdzaam een paar kilometer verder in een sporthal zitten wachten hoe mijn huis wellicht in hens gaat...
CN NRK

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Diamondback link=msg=1224510 date=1385925197
Dit is helemaal geen taak voor de politie maar voor de gemeente. Die burgervader in die bus zal wat kunnen gaan regelen. Laten die agenten zich bezig houden met de echte calamiteit.

Dat gaf ik al aan, ik snap best dat men het drukker heeft dan normaal maar als het blussen vol ingang is krijgt de politie ook weer wat meer lucht lijkt me, of staan ze ook met een straal in hun handen....

Citaat van: Peter71 link=msg=1224512 date=1385925388
Vindt jij tijdstip verzenden van de tweet relevant voor de werkelijkheid?
Die mensen kunnen inmiddels allang onderweg zijn naar een opvanglocatie, of zelfs aan een bak koffie zitten. Ook voorlichters hebben wel wat beters te doen dan alleen maar te lopen twitteren.

Ja helaas wel Peter, als je tijd hebt om zulke tweets de wereld in te sturen als voorlichting....lijkt het voor de buitenwereld wel los te lopen met de drukte.... anders zijn er vast tweets met meer relevante info te maken....

Citaat van: Dierentuinen link=msg=1224514 date=1385925477
@klf grimmenstein markt ben net even wezen kijken. Woon niet ver van de brand. Denk dat de bewoners deze bus boven een verder gelegen locatie kiezen. Bus is een uitschuifbaar restaurant van de cateraar die in de Fatimastraat is gevestigd. Deze heeft een uitgebreide keuze uit dranken en eten. Stond klaar voor een evenement morgen. Zag hem staan in de buurt van de flat aan de Fatimastraat. Gele en blauwe brigade hield ramptoeristen op afstand.

Vraag me wel af waar al die mensen (ramptoeristen) vandaan komen.

(Helaas geen foto's kunnen maken lege accu)

@Danny722 aangewezen lokatie voor die wijk (restaurant) in directe buurt van de brand. Deze oplossing voor wat ik kon zien 20 bewoners is zeker niet verkeerd.

Die ramptoeristen komen er net zo opaf als dat jij doet, das eenvoudig denk ik  998765
Een rijdend restaurant is in mijn optiek toch iets anders dan een bus...in elk geval een heel stuk beter zullen we maar zeggen al ben ik wel bang dat dit een gevalletje meer geluk dan wijsheid is
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Veiligheidsregio MWB ‏@VRMWB 4m
#Breda #Fatimastraat Ook afgesloten door slang zijn: Kon. Emmalaan en Cart. V Disselstr bij brug. Ginnekenweg is wel bereikbaar

Veiligheidsregio MWB ‏@VRMWB 6m
#Breda #Fatimastraat door slang extra water zijn straten afgesloten: Fatimastr, Valkeniersplein, Dillenburgst, Burg middelaerlaan, Vianderln

Veiligheidsregio MWB ‏@VRMWB 21m
#Grip1 #Breda Fatimastraat Er is geen asbest in het pand gevonden

Veiligheidsregio MWB ‏@VRMWB 25m
#Grip1 #Breda Fatimastraat Om de hoogwerker van de Brandweer zo efficiënt mogelijk in te zetten wordt extra water uit de Mark gehaald

Veiligheidsregio MWB ‏@VRMWB 37m
#Grip1 #Breda Fatimastraat Burg. Vd Velden is aanwezig om bewoners en hulpverleners hart onder de riem te steken

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Peter71 link=msg=1224512 date=1385925388
Vindt jij tijdstip verzenden van de tweet relevant voor de werkelijkheid?
Die mensen kunnen inmiddels allang onderweg zijn naar een opvanglocatie, of zelfs aan een bak koffie zitten. Ook voorlichters hebben wel wat beters te doen dan alleen maar te lopen twitteren.

Even over het gebruik van twitter berichten als actuele informatie door officiele instanties zoals de veiligheidsregio etc.
Wat is eigenlijk de zin en het nut van dit twitteren als de berichten verre van/niet actueel zijn ?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Thor link=msg=1224519 date=1385926064
Even over het gebruik van twitter berichten als actuele informatie door officiele instanties zoals de veiligheidsregio etc.
Wat is eigenlijk de zin en het nut van dit twitteren als de berichten verre van.niet actueel zijn ?
Breda ligt een aardig stukje van mijn woonplaats af, ik kan niet zien waar die man/vrouw mee bezig is. Dus ik weet niet wat hem nog meer bezig houdt naast twitteren over deze brand. Ik kan me zo voorstellen dat hij ook nog pers bij zich heeft staan die hij te woord moet staan. ::)

112Spotters

• Nieuwe gebruiker
  • *
Video van de brand...  gefilmt met een telefoon, maar genoeg op te zien neem ik aan.

https://www.youtube.com/watch?v=P7qPlBrghac

bart007

• Senior gebruiker
Citaat van: 112Spotters link=msg=1224526 date=1385926532
Video van de brand...  gefilmt met een telefoon, maar genoeg op te zien neem ik aan.

http://www.youtube.com/watch?v=P7qPlBrghac
Ik kwam je bijdrage op twitter al tegen, mooie inbreng  O0
Maar de hoogwerker had wel even een heel mager straaltje.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet

Dierentuinen

• Senior gebruiker
  • FIA Safety officer
@Thor berichten zijn redelijk actueel, maar de dame moet ook nog een persoon of 50 te woord staan. "Blij" met al die lokale media.

@Peter71 Ik woon in Breda in 1 van de afgesloten straten. De dame doet ook mee in het overleg.

@klf grimmenstein markt moet mijn hond toch uitlaten op de aangewezen honden uitlaatplaats. Daarbij woon dicht bij de brand.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1224533 date=1385926942
@Thor berichten zijn redelijk actueel, maar de dame moet ook nog een persoon of 50 te woord staan. "Blij" met al die lokale media.

@Peter71 Ik woon in Breda in 1 van de afgesloten straten. De dame doet ook mee in het overleg.

Dank je. ;)