Exact, Oma. Daar heb ik geen vertrouwen in. Dat is ook uit de flutonderzoeken gebleken. Je maakt er werkelijk gehakt van. Ik vind dat we ervoor moeten zorgen dat we bekwaam zijn en bekwaam blijven. Alleen, tsja, dat kost geld, hé? De tube weghalen en propageren dat je het net zo veilig kunt doen met een LMA is mijn grootste nachtmerrie. Dit is overigens wel de werkelijkheid in een deel van het VK. Nieuwe paramedics bij de LAS mogen niet meer intuberen en moeten een supra-glottic device gebruiken.
Ik heb er ook geen vertrouwen in omdat je vooraf al weet dat een paar geitenbreiers eerst de conclusies op papier zetten en daarna lukraak wat shoppen uit de data om naar de conclusies toe te schrijven.
Ik verwijt daarom MMT artsen in Nederland ontzettend veel omdat je dit soort gereutel kan verwachten van bedrijfsartsen, soa-artsen en artsen maatschappij en gezondheid die medisch manager ambulancezorg mogen spelen maar niet van zeer ervaren anesthesiologen en chirurgen die samen met ambulanceverpleegkundigen dagelijks de prehospitale klus moeten klaren.
Als het je namelijk te doen is om samen de best mogelijke patientenzorg te leveren hou je geen rekening met gevoeligheden. Het hele zootje MMA's inclusief de LPA-expertgroep is een stinkende, etterende wond. Je weet dus dat het altijd gevoelig zal blijven en zal verergeren in de toekomst tenzij je een radicaal wondtoilet gaat uitvoeren om alle viezigheid en rotzooi eens op te ruimen.
LAS heeft andere problemen omdat er veel paramedics vertrekken, inclusief leidinggevenden, het verloop is er zo groot dat ze wel genoegen moeten nemen met minder kwaliteit of versnelde instroom van "verse paramedics". Geld speelt daar ook een rol, een ervaren paramedic uit Londen kan blijven werken in de mist en regen op dat eiland in de Noordzee voor een paar centen of vertrekken naar buitenland waar ze twee tot vier keer meer kunnen verdienen.